اسکار

فلسطین با «غزه عشق من» به اسکار ۲۰۲۱ می‌رود

به گزارش باکس افیس ایران: فلسطین اعلام کرد فیلم انتخابی‌اش برای رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ فیلم «غزه عشق من» خواهد بود.

«غزه عشق من» با بازی حمید عباس و سلیم داو به صورت رسمی به عنوان نماینده فلسطین در نود و سومین دوره اسکار و در بخش بهترین فیلم بین‌المللی معرفی شد.

این فیلم به کارگردانی تارزان و عرب ناصر که توسط کمپانی پاریسی «ورساتیل فیلمز» در بازار بین‌المللی عرضه شده، توسط کمیته اسکار فلسطین برای معرفی به اسکار انتخاب شده است.

داستان این فیلم در غزه معاصر می‌گذرد و شخصیت اصلی فیلم عیسی یک ماهیگیر ۶۰ ساله است که به تازگی عاشق سهام شده و او زنی است که در بازار با دخترش لیلا کار می‌کند. وقتی این ماهیگیر به طور اسرارآمیزی یک مجسمه باستانی از آپولو را در تور ماهیگیری‌اش پیدا می‌کند فکر می‌کند این موضوع زندگی‌اش را برای همیشه تغییر می‌دهد.

«غزه عشق من» نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز امسال روی پرده رفت و در بخش افق‌ها به نمایش درآمد و بعد در تورنتو روی پرده رفت و جایزه «نتپک» را دریافت کرد. این فیلم که در جشنواره هامبورگ و آنتالیا هم به نمایش درآمد جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی سلیم داو در جشنواره شیکاگو دریافت کرد.

این سیزدهمین فیلمی است که فلسطین برای اسکار معرفی می‌کند. فیلم‌های فلسطینی تا به حال دو بار نامزدی اسکار را کسب کرده‌اند که یک بار در سال ۲۰۰۵ برای «اینک بهشت» و سال ۲۰۱۳ برای «عمر» بوده است. هر دو فیلم را هانی ابو اسد کارگردانی کرده بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند