طنز اجتماعی

مسئول «مرگ مشکوک» نگهبان باغ وحش کیست؟

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان «مرک مشکوک» با اشاره به خسارتی که تعطیلی تئاتر به اجرای این نمایش وارد آورده است این اثر نمایشی را یک طنز اجتماعی دانست که به بیان مشکلات اقشار مختلف جامعه می پردازد.

ساشا کشوادی کارگردان نمایش «مرگ مشکوک» که قبل از تعطیلی مراکز فرهنگی به دلیل گستردگی کرونا در تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه بود گفت: این نمایش قبل از تعطیلی تماشاخانه ها به مدت ۹ شب روی صحنه بود و مورد استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبان قرار گرفت. «مرگ مشکوک» در این چند شب ۲۲ میلیون تومان فروش داشته است و به دلیل همین استقبال هر زمان که فعالیت های تئاتری از سر گرفته شود ادامه اجراهای نمایش را از سر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به زیانی که گروه نمایش از تعطیلی فعالیت های تئاتری دیده است، بیان کرد: قطعا در این ۲ هفته ما دچار ضرر و زیان زیادی شده ایم چون برنامه تبلیغاتی ویژه ای برای نمایش تدارک دیده بودیم که فعلا لغو شده است. همچنین برای اطمینان از سلامت گروه و راحت شدن خیال خودمان همه ۳۵ بازیگر نمایش بعد از اعلام تعطیلی تئاتر، تست کرونا دادند که نتیجه تست همگی هم منفی بوده است. در این روزها یک روز در میان مشغول تمرین هستیم تا بازیگران از نقش هایشان دور نشوند که همین مساله هزینه اضافه ای را به گروه تحمیل کرده است. با این وضعیت مطمئنا ۹ اجرای باقی مانده ما نیز از نظر حضور مخاطبان به اندازه قبل نخواهد بود.

کشوادی درباره ویژگی های نمایش توضیح داد: نمایشنامه «مرگ مشکوک» یک طنز اجتماعی نوشته مهدی ملکی است که برای اجرا آن را بازنویسی کردم و شخصیت ها از ۱۳ نفر به ۲۲ پرسوناژ رسیده اند. در این نمایش تعدادی بازیگر ثابت حضور دارند و برخی از نقش ها هم بازیگران متغیری دارند که هر شب جایشان با هم عوض می شود. اکثر بازیگران نمایش کار اولی هستند و از طریق فراخوانی که پیش از اجرا منتشر شده بود، انتخاب شده اند.

وی در پایان درباره داستان نمایش بیان کرد: در «مرگ مشکوک» بعد از کشته شدن مشکوک نگهبان ظالم باغ وحش، بازپرس در میان حیوانات باغ وحش که هرکدام نماینده یک قشر متفاوت از مردم جامعه هستند به دنبال قاتل می گردد و در نهایت نیز متوجه می شود قاتل حیوانی است که از همه مظلوم تر بوده است. در میان این بازپرسی و تحقیق هرکدام از حیوانات به بیان مشکلات و دغدغه های خود نیز می پردازند.

محمد شعبانپور، سعید حسین خانی، مبینا کلاته، بهناز سبحانی، پگاه الله وردی، مسیح یوسفی، شایان تارخ، محمد اسماعیلی، زینب نجفی، مهرناز حسینی، مهدی رشیدی، احسان کلابی، محمدرضا حسنی، پرستو بازیار، فاطمه نوروزی، احمد بیستونی، امیرمحمد احمدی، سپهر عطایی، علیرضا موسوی، سحر جوکار، مریم قلی نژاد، رومینا اطمینان، آروین فلاح، ایمان تارخ، یاسمن عیسی زاده، رضوان عباسی، نازنین تنهایی، نیما ثبوتی، مستانه ایثار، رضا مردی، پارسا فرجاد منش، سعید بداغی، کارن رضایی معین، امیرعلی مهذب، ترانه چهرازی، فاطمه طاهری، آروین صبوری بازیگران این اثر نمایشی هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند