فیلم اصلی

۷ دنباله فیلم‌های سینمایی که از نسخه اصلی هم بهترند

به گزارش باکس افیس ایران: گاهی آثاری که به نوعی دنباله فیلمی دیگر هستند، از فیلم اصلی هم بهترند و مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند.

ساخت دنباله‌ای برای یک فیلم سینمایی موفق کار آسانی نیست. فیلمساز‌ها برای ساخت دنباله یک فیلم باید داستان و شخصیتی را مد نظر قرار دهند که به محتوای قسمت قبلی آسیبی نزند و در واقع آن‌ها را نقض نکند.

در مواردی این فیلمساز‌ها موفق عمل می‌کنند و فیلمی که میسازند مورد توجه مخاطبان واقع می‌شود.  به طوری که حتی اگر بهتر از فیلم اصلی هم نباشند، حداقل چیزی کم ندارند. در اینجا به چند مورد از این دنباله‌های سینمایی موفق اشاره می‌کنیم.

برتری بورن «The Bourne Supremacy»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


داگ لیمان با فیلم سینمایی هویت بورن، باعث شد مت دیمون به عنوان بازیگر فیلم‌های اکشن شناخته شود، اما پل گرینگرس با ادامه دادن این فیلم سینمایی، مجموعه فیلم‌های بورن و مت دیمون را به شهرت زیادی رساند. این فیلم به خوبی فیلمبرداری شده و صحنه‌های اکشن زیادی در آن دیده می‌شود. این فیلم باعث شد فیلم‌هایی معروف ژانر اکشن مثل ریبوت جیمزباند و یا فیلم‌های اخیر از مجموعه سینمایی «ماموریت غیر ممکن» از این اثر الگو بگیرند.

ارباب حلقه ها: دو برج «The Two Towers»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


اولین قسمت از سه گانه ارباب حلقه‌ها «یاران حلقه» نام داشت و داستان گروهی را روایت می‌کرد که قصد دارند یک حلقه شیطانی را نابود کنند. این فیلم بسیار موفق بود و فروش خوبی داشت، اما قسمت دوم این فیلم سینمایی با عنوان «دو برج» فراتر از قسمت اول ظاهر شد و با پایانی پر از تعلیق مخاطبان را برای قسمت سوم مشتاق کرد.

تیغه ۲ «Blade ۲»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


فیلم سینمایی تیغه ثابت کرد که حتی فیلم‌های ابرقهرمانی هم می‌توانند ترسناک و خونین باشند و در عین حال در گیشه سود آوری کنند. قسمت دوم این مجموعه به کارگردانی گیرمو دل تورو این فیلم را به مرحله جدیدی می‌رساند. با جلوه‌های ویژه دیدنی‌تر و صحنه‌های اکشن گسترده‌تر، تعجبی نیست که «تیغه ۲» بهترین قسمت از  این مجموعه سینمایی باشد.

بیگانه‌ها «Aliens»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


در «بیگانه ها» با فیلمی ترسناک روبرو بودیم که در فضای خارج از زمین روایت می‌شود. اما جیمز کامرون تصمیم میگیرد برای دنباله این فیلم سینمایی شیوه متفاوتی را در نظر بگیرد. کامرون علاوه بر استفاده از سکانس‌های ترسناک، فیلمش را با سکانس‌های اکشن نیز آمیخته و یک اکشن علمی-تخیلی خلق کرد.

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند

مرد عنکبوتی ۲ «Spider-Man ۲»
با وجود آنکه فیلم سینمایی «مرد عنبکوتی» در گیشه موفق بود و توانست مخاطبان خوبی را جذب کند، اما به نظر یک چیزی در آن کم بود. یک گابلین شرور به عنوان شخصیت منفی، کاملا مناسب بود، اما به اندازه کافی برای قهرمان داستان تهدید جدی محسوب نمی شد. در مرد «عنکبوتی ۲» این مشکل حل شد و ضد قهرمان‌های به مراتب بهتری را شاهد بودیم. همچنین در جلوه‌های ویژه نیز پیشرفت‌هایی صورت گرفته بود.

شوالیه تاریکی «The Dark Knight»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


با وجود آنکه نمیتوان موفقیت فیلم سینمایی «بتمن آغاز می‌کند» به کارگردانی نولان را در گیشه نادیده گرفت، اما «شوالیه تاریکی» یک قدم از این فیلم فراتر رفت. از سکانس سرقت بانک در ابتدای فیلم تا انفجار بیمارستان، همه چیز به خوبی توانست مخاطب را هیجان زده کند و به وجد بیاورد. هیث لجر که نقش شخصیت شرور این فیلم را بر عهده داشت، بعد از مرگش برای این نقش جایزه اسکار دریافت کرد.

پدرخوانده ۲ «The Godfather»

۷ دنباله سینمایی که از فیلم اصلی هم بهتر هستند


فیلم سینمایی «پدرخوانده ۲» شاید بهترین دنباله‌ای باشد که تاکنون شاهد بوده ایم. این فیلم کارگردانی عالی، داستانی مناسب و بازی‌های فراموش نشدنی دارد. چیزی که قسمت دوم این فیلم را  از بقیه قسمت ها متفاوت می‌کند این است که هم پیش درآمد است و هم دنباله. چرا که داستان پدرخوانده جدید با بازی آل پاچینو را به تصویر می‌کشد و هم دوره جوانی دون کورلئونه را دنبال می‌کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند