مسعود بخشی

جایزه مجله فرانسوی به «یلدا» رسید

به گزارش باکس افیس ایران: جایزه بزرگ سینمای مجله فرانسوی «اِل» به فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی فیلمساز ایرانی اهدا شد.

«یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی برنده جایزه بزرگ سینما از مجله معتبر و ۷۵ ساله «اِل» از فرانسه شد.

جایزه بزرگ سینمای مجله «اِل» از ۱۰ سال پیش به فیلم برگزیده این نشریه اهدا می‌شود. امسال و در دهمین مسابقه این جایزه از میان بیش از ١٠٠ فیلم اکران پاییز ٢٠٢٠ در فرانسه، هشت فیلم به بخش مسابقه راه یافتند که «یلدا» یکی از این فیلم‌ها بود که سرانجام توانست با کسب اتفاق آرای مثبت هیات داوران، جایزه بزرگ را برای اولین بار نصیب فیلمی از ایران کند.

رقبای «یلدا» عبارت بودند از «سقوط» (ویگو مرتنسون بازیگر ارباب حلقه‌ها و کارگردان دانمارکی آمریکایی و منتخب ساندنس)، «ماندیبول» (کانتن دوپیو، منتخب جشنواره ونیز)، «دی ان ای» (مایوان برنده جایزه بزرگ کن)، «پزشک شب» (الی وایمن، منتخب جشنواره کن)، «اسلالوم» (چارلین فاویر، منتخب جشنواره کن)، «عشاق» (نیکول گارسیا، منتخب مسابقه ونیز)، «اصل جهان» (لوران لفیت، منتخب جشنواره کن).

فیلم‌های «پلیس» (مای وان٢٠١١)، «شکار» (توماس وینتربرگ ٢٠١٢) و «جنگ سرد» (پاول پاولیکوفسکی ٢٠١٨) از برندگان پیشین جایزه «اِل» هستند.

همچنین به گزارش نشریه «فیلم فرانسه» فیلم سینمایی «یلدا» از چهارشنبه ۱۶ مهرماه با ۸۶ کپی در سراسر فرانسه روی پرده رفته و با احتساب نسبت سالن‌ها در جدول فروش اولین رتبه را در نخستین روز اکران به دست آورد. استقبال از «یلدا» با نقدهای مثبت مطبوعات و منتقدان فرانسوی ادامه دارد.

«یلدا» به تهیه‌کنندگی علی مصفا در حال حاضر در سینماهای «هنروتجربه» در ایران روی پرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند