ناشنوایان

«وقتی باران ببارد»؛ اثری که بیننده را با عالم ناشنوایان آشنا می‌کند

به گزارش باکس افیس ایران: حسینی گفت: فیلمنامه «وقتی باران ببارد» با موضوع زندگی، مشکلات و خواسته‌های ناشنوایان و خانواده‌های آن‌ها نگارش شده است.

علیرضا حسینی تهیه کننده و مستندساز، درباره شکل گیری تولید فیلم داستانی سینمایی «وقتی باران ببارد» گفت: باران در فرهنگ ما همیشه نشانه رحمت است و این بهانه‌ای شد تا سفارش طرح فیلمنامه «وقتی باران ببارد» با موضوع زندگی، مشکلات و خواسته‌های ناشنوایان و خانواده‌های آن‌ها، توسط علی فخر موسوی نوشته و سپس توسط دکتر فرزانه کاظمی تبدیل به فیلمنامه شود.

وی افزود: مجید، کودک ناشنوایی است که قصه او در این فیلم بیان شده است. متاسفانه بسیاری از ما آگاه نیستیم که ناشنوایان قادر به تکلم هستند و برخورد نامناسب ما باعث عدم تکلم آن‌ها می‌شود.

این تهیه کننده توضیح داد: پس از مشاوره و پژوهش برای انتخاب بازیگر اصلی فیلم و شنیدن نظر کارشناسان طی دو ماه،کلید کار خورده شد. بیژن شکرریز به عنوان کارگردان نیز با دغدغه زیاد دل به کار سپرد و مریم کاظمی، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی و امیر میرزا ابراهیم مجتهد (کودک ناشنوا) به عنوان بازیگران نقش‌های اصلی انتخاب شدند. مدیر فیلمبرداری استاد فرهاد مافی یکی از کارکشته‌های سینما نیز همراه و همدل شد و مهدی صالح کرمانی هم مدیریت صدابرداری کار را پذیرفت.

حسینی اضافه کرد: پس از چند ماه کار و برنامه ریزی، راهی استان مازندران  شدیم تا فیلمبرداری را آغاز کنیم. دیدن این فیلم را به همه خانواده‌های عزیز توصیه می‌کنم تا بیشتر با ناشنوایان آشنا شوند. از مدیران محترم شبکه یک سیما سپاسگزارم که به موضوع ناشنوایان توجه خاص نشان داده اند و در این ایام سنگ تمام گذاشته اند.

این تهیه کننده گفت: این فیلم، قصه و پرداخت انسانی و لطیفی دارد و بدون شعار و تبلیغ، ما را به عالم بزرگ و انسانی ناشنوایان وارد  و سپس آشنا می‌کند.

وی افزود: تدوین کار با رضا مطهری است و ساخت موسیقی را دکتر پیروز ارجمند به عهده گرفت. عکاس پروژه حسن شجاعی، طراح لباس و صحنه آزاده قوام، طراح چهره فاطمه سنجرانی، مدیر تولید و برنامه ریزی شیرین خشایی، طراح پوستر شهرام شیرازیان، دستیار تهیه حمید سهرابی و امور رایانه و گرافیک به عهده مهسا علیپور است. تهیه کننده علیرضا حسینی و مجری طرح هم کارمانیا فیلم پارسه می باشد.

گفتنی است این فیلم که با موضوع  ناشنوایان تولید شده است، روز جمعه ۱۱مهرماه ساعت ۱۶ روی آنتن شبکه یک خواهد رفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند