مهدی نیک آیین

«هنر و تجربه» فرصتی برای احیای ژانر در سینماست

به گزارش باکس افیس ایران: مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده با بیان اینکه این سینما به جمع سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های «هنر و تجربه» افزوده شده عنوان کرد که فیلم های این گروه سینمایی فرصتی برای احیای ژانرهاست.

مهدی نیک آیین مدیر سینما سپیده که چند وقتی است سینمایش به جمع سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های «هنروتجربه» پیوسته است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این موضوع بیان کرد: به چند دلیل تصمیم گرفتیم فیلم‌های «هنروتجربه» را در سینما سپیده اکران کنیم؛ اولین دلیل‌مان استقبال مخاطبان بود چرا که بسیاری از آن‌ها در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر و پس از آن از ما سوال می‌کردند که آیا فیلم‌های «هنروتجربه» را اکران می‌کنیم یا نه.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به موقعیت سینما سپیده که نزدیک به دانشگاه‌ها و میدان انقلاب است و ارتباط خوبی که با دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های سینمایی داریم و معمولاً فیلم‌های مستند و یا کوتاهشان را در سینما سپیده اکران خصوصی می‌کنیم، تصمیم گرفتیم فیلم‌های «هنروتجربه» را نیز به جدول اکران خود اضافه کنیم. البته سال گذشته قرار بود این اتفاق رخ بدهد اما بنا به دلایلی امسال این اتفاق افتاد.

به گفته مدیر سینما سپیده، هم اکنون همه فیلم‌هایی که در سینماهای «هنروتجربه» اکران شده است در سینما سپیده به مرور و با تغییر هفتگی روی پرده می‌رود.

نیک آیین درباره استقبال مخاطبان از اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در این سینما بیان کرد: حدوداً یک ماه است که اکران فیلم‌های «هنروتجربه» را آغاز کرده‌ایم. البته در حال حاضر خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند سینماها باز شده است و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: مدتی طول می‌کشد تا اطلاع‌رسانی‌ها انجام شود و مردم منطقه متوجه شوند که سانس‌های فیلم‌های «هنروتجربه» در سینما سپیده به چه سبکی است. باتوجه به تبلیغاتی که در نظر گرفته‌ایم و کارهایی که با هماهنگی موسسه بهمن سبز و هنروتجربه قرار است انجام بدهیم من بسیار امید دارم که اکران فیلم‌های این گروه سینمایی رونق بگیرد و اهالی هنر از آن استقبال کنند.

به گفته مدیر سینما سپیده، روزی ۲ سانس به فیلم‌های «هنروتجربه» اختصاص دارد و از زمان پیوستن این سینما به اکران فیلم‌های «هنروتجربه» تاکنون پربیننده‌ترین فیلم‌ها «خط باریک قرمز»، «یلدا»، «پرو» و «منگی» بوده است.

نیک‌آیین درباره اختصاص پردیس سینمایی مجزا به سینمای «هنروتجربه» عنوان کرد: از نظر من اختصاص پردیس سینمایی مجزا شاید ریسک باشد. به نظر می‌رسد اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در کنار فیلم‌های عادی در سینماها شیوه مناسب‌تری برای زمان حال است.

وی درباره اکران فیلم‌های «هنروتجربه» در سینماهایی که پتانسیل لازم را دارند، مطرح کرد: بسته به اقلیم سینما و تعداد سالن‌ها پتانسیل بسیار خوب و بالایی است اگر ما بتوانیم یک قشر خاص را که شاید با سینمای بدنه به هر دلیلی ارتباط برقرار نکرده‌اند و دنبال سلیقه خاص‌تری هستند، پایشان را به سینما باز کنیم.

مدیر سینما سپیده درباره توجه به سینمای هنری و فیلمسازان مستقل گفت: حمایت از سینمای هنری بسیار اهمیت دارد چراکه بستری برای نمایش آثار، لمس سینمای حرفه‌ای و تجربه حضور فیلمسازان جوان در سینما است. در شرایط فعلی حضور و رقابت در سینمای ایران بسیار سخت و برای فیلمسازان جوان و هنری نیز دشوار است که فیلم برای اکران عمومی بسازند و بسیاری پشت اکران می‌مانند.

نیک آیین با بیان اینکه «هنروتجربه» فرصتی برای نمایش فیلم‌های فیلمسازان جوان است، عنوان کرد: «هنروتجربه» فرصتی است که فیلمسازان راحت تر می‌توانند دغدغه‌هایشان را تبدیل به فیلم و فیلم‌ها را اکران کنند تا بازخورد مخاطب را ببینند و شرایط سینمای حرفه‌ای را لمس کنند. اگر شرایط برای همه فیلمسازان جوان فراهم باشد که فیلم‌های خود را در «هنروتجربه» اکران کنند هم به رشد نیروی انسانی تولید در سینما کمک می‌کند و هم ژانرها در سینما دوباره زنده می‌شود.

وی در پایان گفت: در سینمای بدنه ما عملاً ژانری نداریم چراکه یا طنز است یا ملودرام اجتماعی اما در «هنروتجربه» می‌شود ژانرها را دید و به فیلمسازان تلنگر زد که سراغ ژانرهای مختلف بدون ترس از داشتن یا نداشتن مخاطب بروند و تجربه کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند