شنای پروانه

پرفروش‌ و کم‌فروش در اکران تابستانی

به گزارش باکس افیس ایران: از ابتدای تیر ماه سال جاری ۱۰ فیلم در چرخه اکران بدنه سینمای کشور حضور یافته اند، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» در صدر جدول و فیلم سینمایی «قتل عمد» در قعر جدول فروش سینمای کشور قرار دارد.

سینمای کشور از اسفند ماه سال گذشته وارد بحرانی فاجعه بار شده است، با شیوع بیماری کرونا سینما نه تنها در کشور بلکه در تمامی کشور‌های جهان با چالشی تازه روبرو شد، بسیار از آثار سینمایی ورشکست شدند و عرصه تولید نیز با تعطیلی مدت روبرو شد.

از سویی چرخه اکران به طور کامل متوقف شد، بسیاری از آثار با حضورشان در چرخه اکران با شکست‌های عظیم روبرو شدند و همین عاملی بود تا کارگردانان به هیچ وجه تمایلی برای اکران آثارشان نداشته باشند، از سویی قاچاق نامحدود آثار اکران آنلاین هم دیگر مدیوم قدرتمند پخش را از فیلمسازان گرفت.

نبود نظارت مناسب و قانونی عملگرا در بخش اکران آنلاین، عدم استقبال مخاطبان از سینما ماشین و خالی بودن اکثریت سینما‌ها بعد از بازگشایی باعث شد تا سینما به ورشکستگی کامل در سال جدید برسد، اتفاقی که بدون شک تاثیراتش نه تنها در سال جاری بلکه تا سال‌ها همراه سینما خواهد بود.

پس از بازگشایی سینما‌ها از ابتدای تیر ماه همه در انتظار اقبال عمومی از سینما بعد از چهار ماه تعطیلات مداوم بودند، اما پیش بینی‌ها درست از کار در نیامد و سینما‌ها به سرعت با سالن‌های خالی روبرو شدند، از سویی این روند تا حدی شدت گرفت که بسیار از سینماداران هنوز هم تمایلی برای اکران آثارشان ندارند.

از ابتدای تیر ماه سال جاری ۱۰ فیلم در چرخه اکران بدنه سینمای کشور حضور یافته اند، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی «محمد کارت» در صدر جدول و فیلم سینمایی «قتل عمد» در قعر جدول فروش سینمای کشور قرار دارد.

شنای پروانه

فروش کلی: ۲۳,۴۵۴,۱۵۱,۹۴۴ ریال

نویسنده و کارگردان: محمد کارت

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری
خلاصه داستان: فیلمی از زنی به نام پروانه (طناز طباطبایی) در حین شنا در استخر در فضای مجازی منتشر میشود. حالا هاشم شوهر پروانه (امیر آقایی) و برادرش حجت (جواد عزتی) به دنبال انتقام گرفتن از کسی هستند که این فیلم را منتشر کرده.

خوب بد جلف: ارتش سری

فروش کلی: ۱۵,۶۰۳,۰۸۸,۴۷۹ ریال

نویسنده و کارگردان: پیمان قاسمخانی

بازیگران: پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، امیرمهدی ژوله، فرهاد آییش، ستاره پسیانی، مارال فرجاد، شکیب شجره

خلاصه داستان: گروهی ضد انقلابی به ریاست دکتر مدنی (فرهاد آییش) و زیر نظر دونالد ترامپ ماموریتی به فربد (حامد کمیلی) در ایران به عنوان گروه فیلمبرداری به ایران بفرستد. در آنجا پژمان جمشیدی و سام درخشانی به عنوان بازیگر های فیلم ارتش سری انتخاب می شوند. فربد سعی در انجام عملیات است اما پژمان و سام تقریبا همه چی را به هم می ریزند.

زن‌ها فرشته‌اند ۲

فروش کلی: ۶,۹۳۷,۳۶۰,۱۶۶ ریال

نویسنده و کارگردان: آرش معیریان

بازیگران: محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی

خلاصه داستان: چند زوج در رده‌های سنی مختلف در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال آن هستند که تعریفی بیست از زندگی خود ارائه دهند غافل از آن که بدجوری از تعارضات ذهنی رنج می‌برند.

بی حسی موضعی

فروش کلی: ۱,۳۸۰,۳۶۶,۱۹۰ ریال

نویسنده و کارگردان: حسین مهکام

بازیگران: پارسا پیروزفر، سهیل مستجابیان، باران کوثری، حسن معجونی، حبیب رضایی

خلاصه داستان: جلال‌، دانشجوی سابق رشته فلسفه، متوجه می‌شود خواهرش که به اختلال روانی دوقطبی مبتلاست، با مردی ثروتمند به نام شاهرخ ازدواج کرده که به شرط‌‌بندی بازی فوتبال اعتیاد دارد. جلال با عصبانیت از خانه بیرون می‌زند تا به خانه دوستش، بهمن، برود که یک آهنگ‌ساز زیرزمینی است. در مسیر جلال با یک راننده تاکسی به نام ناصر آشنا می‌شود و این دو شب عجیبی را در کنار هم سپری می‌کنند.

جهان با من برقص

فروش کلی: ۵۲۶,۸۹۶,۸۵۰ ریال

کارگردان: سروش صحت

بازیگران: علی مصفا، جواد عزتی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، سیاوش چراغی‌پور، کاظم سیاحی، مهراب قاسم‌خانی

خلاصه داستان: دوستان جهانگیز برای آخرین تولد او دورهم جمع شده‌اند. این موقعیت موجب می‌شود آن‌ها درباره زندگی و خودشان فکر کنند.

عطر داغ

فروش کلی: ۳۲۱,۶۵۲,۷۰۰ ریال

نویسنده: علی حمیدنژاد

کارگردان: علی ابراهیمی

بازیگران: مهرداد صدیقیان، شهرام حقیقت دوست، بهاره کیان افشار، سیما تیرانداز، خاطره اسدی، شیوا مکی نیان

خلاصه داستان: فیلم سینمایی عطر داغ ، داستان دختری به نام مریم است که مجبور می‌شود شبی بیرون از خانه بماند. بیرون ماندن او یکسری اتفاقات برای او و خانواده‌اش در پی دارد که…

یادم تو را فراموش

فروش کلی: ۲۴۲,۸۰۶,۲۲۵ ریال

کارگردان: علی عطشانی

بازیگران: میترا حجار، حسین یاری، آتیلا پسیانی، ماه چهره خلیلی، رضا ناجی، خشایار راد، غزل یگانه، بیتا عطشانی و مازیار فلاحی


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند