هومن حسین‌نژاد

ننه شهرزاد به سرزمین عجایب رسید

به گزارش باکس افیس ایران: هومن حسین‌نژاد کارگردان نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» عنوان کرد این اثر نمایشی پیام‌هایی همچون صلح و آرامش و دوری از خشونت را به کودکان آموزش می‌دهد.

هومن حسین‌نژاد نویسنده و کارگردان نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» که این روزها در تالار هنر روی صحنه است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت: این نمایش که مناسب کودکان سه سال به بالا و حتی بزرگسالان است تلاش دارد تا با حضور قهرمانان داستان‌های مختلف و با روایت شهرزاد قصه‌گو و همراهی حسن کچل پیام‌های آموزشی مناسبی را به مخاطبان منتقل کند.

وی ادامه داد: در این نمایش تلاش شده است تا روحیه همدلی و مهربانی بچه‌ها تقویت شود و با بردنشان به سرزمین عجایب و شنیدن داستان‌ها و قصه‌های مختلف پیام‌هایی نظیر صلح، زندگی بدون جنگ، مهربانی، همدلی، دوستی، پهلوان واقعی بودن، انسانیت، زندگی بدون مرز، کتاب خواندن، استفاده درست از تکنولوژی، امید به دنیای بهتر برای خودمان، بچه و همه مخلوقات خدا، امید برای در آرامش و صلح بودن زمین و همچنین نکوهش دزدی، پایمال کردن حقوق یکدیگر، کودک آزاری، فحاشی، زندگی همراه با خشونت، دروغ و… به آن‌ها آموزش داده شود.

حسین‌نژاد درباره ارتباطی که نمایش می‌تواند با مخاطبانش برقرار کند، متذکر شد: این نمایش یک اثر زنده و موزیکال است و می‌تواند ارتباط خوبی با خانواده‌ها برقرار کند. به دلیل شرایط بحران کرونا خانواده‌ها از خانه ماندن خسته شده‌اند بنابراین می‌توانند یک ساعت با حضور در یک فضای صمیمی که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه خواهد بود، اوقات خوبی را برای خود و کودکانشان رقم بزنند.

وی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: تالار هنر ۲۵۰ نفر جمعیت دارد که به دلیل رعایت فاصله گذاری تنها پذیرای ۱۰۰ نفر خواهد بود و همه تماشاگران در طول اجرا نیز ماسک به چهره خواهند داشت پس خانواده‌ها بدون نگرانی می‌توانند به دیدن این نمایش بنشینند. همچنین این نمایش به صورت آن لاین نیز پخش خواهد شد و گروه تئاترو برای پخش زنده نمایش در سایت تیوال با ما همکاری می‌کند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: «دنیا با مهربانی و عشق زیباست. در قلب هر افسانه‌ای حقیقتی نهفته است. چند روح شجاع متحد شدند تا دنیای خودشان را نجات بدهند. ما می‌توانیم در زندگی خودمان قهرمان باشیم، هر کدام از ما اگر فقط جرأت تلاش کردن داشته باشیم. ایمان ما به یکدیگر هرگز محو نمی‌شود، حالا همه به هم ملحق شدیم، تا قوی‌تر باشیم. ما در سیاره‌ای که در آن صلح است می‌توانیم زندگی کنیم. باید دست در دست هم برای دنیای بدون جنگ و صلح تلاش کنیم.»

ساناز سماواتی، امیر زریوند، نیما فاضلی، برسا کلائی و هومن حسین نژاد و … در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «ننه شهرزاد در سرزمین عجائب» هر روز به جز شنبه‌ها و ایام سوگواری ساعت ۱۹ به مدت سی شب برای مخاطب کودک و نوجوان در تالار هنر واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند