آرش دادگر

«اودیسه ۲۰۲۰» نمایشی که واقعیت‌های زندگی را آشکار می‌کند

به گزارش باکس افیس ایران: آرش دادگر از وادار شدن تماشاچی به فکر بعد از تماشای تئاتر «اودیسه ۲۰۲۰» و آشکار شدن واقعیت ها می گوید.

آرش دادگر کارگردان و بازیگر درباره «اودیسه ۲۰۲۰» گفت: نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» درباره جنگ تروا نیست، درباره شخصیت «اولیس»، قهرمان و سازنده اسب تروای است که پس از جنگ برای بازگشت به خانه مدت ۱۰ سال بر روی آب سرگردان بود اما این سرگردانی در نمایشنامه ما تا به امروز ادامه دارد.

«اولیس» زمان را دستخوش تغییر می کند تا متوجه آن نشود و در همین سرگردانی جهان را دوباره کشف می کند و نسبت به پیشرفت جهان کشتی را تکه تکه می فروشد تا چیزی را از جهان مدرن بخرد اما تمام خرید های او ناقص است.

کارگردان نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» افزود: «اولیس» در اصل داستان و اساطیر شخصیتی زیرک و بسیار باهوش است و داستان سرگردانی او به تمثیل انسانی جستجوگر در روشنگری جهان پیرامونش تبدیل شده است.

وی در خصوص شیوه اجرای نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» بیان کرد: واقعیت قرار نیست بر روی صحنه رخ دهد. این هنر تئاتر است که از هیچ، همه چیز را می سازد؛ جهان تئاتر جهان تخیل رویاست.

کارگردان نمایش «آژاکس» درباره تاثیر گذاری این نوع اجرا در تئاتر کشورمان گفت : به تاثیر گذاری فکر نمی کنم. تئاتر روندی زیبایی شناسانه و فیزیکال دارد و چیزی شبیه فشرده شده زندگی است. تئاتر، پیشنهادی برای زیست بهتر و درک پیرامون است. آنچه بودیم و اکنون هستیم؛ توجه و آمادگی برای هر گونه تغییر است و نباید فراموش کرد که نمی توان همه را با خود همراه کرد. تئاتر اگر یک نفر را هم از خواب بیدار کند، آن یک نفر باعث تغییر زندگی و پیرامون خود می شود.

آرش دادگر پیشتر آثار نمایشی چون «آژاکس»، «شاه لیر»، «کالون و قیام کاستلیون»،«بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ»، «هملت»، «اسب»، «صبحانه ای برای ایکاروس»، «او» و « مکبث» را به صحنه برده است. امین طباطبایی نویسنده، آرش دادگر کارگردان، امین طباطبایی، آرش دادگر و ندا حبیبی گروه بازیگران، شهرام احمد زاده مجری طرح و مشاور کارگردان، عمار عاشوری دستیار کارگردان و برنامه ریز، کیکاووس شکوهی دستیار کارگردان، جاهد قربانی مدیر صحنه، آرش دادگر طراح صحنه، علیرضا زندیه طراح نور، مرضیه برزی طراح لباس، امیر رجبی طراح پوستر و بروشور گروه اجرایی نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» را تشکیل می‌دهند.

نمایش «اودیسه ۲۰۲۰» به کارگردانی آرش دادگر به دلیل استقبال تماشاگران روز دوشنبه بیست و چهار شهریور ماه تا بیست و هشت شهریور ماه به مدت یک هفته تمدید و در ساعت ۱۹:۳۰ با مدت زمان ۷۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار چهارسو تئاتر شهر در حال اجرا است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند