امواج نوی ایران

انتشار آثار آهنگسازان معاصر ایرانی در یک آلبوم

به گزارش باکس افیس ایران: تعدادی از آثار آهنگسازان معاصر ایرانی در قالب تک نوازی ساز فلوت در قالب آلبوم اول پروژه «امواج نوی ایران» پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

پروژه‌ «امواج نوی ایران» شامل ۵۰ اثر برای ساز فلوت، نوشته شده توسط آهنگسازان ایرانی که در شکل‌گیری صورت «موسیقی نو» در ایران نقش به‌سزایی داشتند به زودی روانه بازار موسیقی در ایران و خارج از کشور خواهد شد.

آثار این مجموعه که اغلب به سفارش نشر «پتریکور» ساخته شده‌اند، تا امروز در شهرهای مختلف آمریکا از جمله نیویورک، دورهام و سالت لیک سیتی و در فستیوال‌های مختلفی در ایران و آمریکا اجرا شده اند.

آثار این مجموعه تاکنون در ایران در فستیوال موسیقی معاصر تهران ٢٠١٩، نشست‌های الف، ورکشاپ‌های نوازندگی فلوت معاصر در دانشگاه‌های تهران و هنر و در شهرهای شیراز، رشت، و ساری هم روی صحنه رفته است.

براساس برنامه ریزی های صورت گرفته علیرضا مشایخی، نادر مشایخی، رضا والی، پیمان یزدانیان، علی گرجی، مهدی خیامی، روزبه رفیعی، امین شریفی، نیما عطرکار روشن، امیر اسلامی، فرناز مدرسی‌فر، رضا نکیسا، سعید علیجانی، آنکیدو دارش، آروین صداقت‌کیش، مرتضی شیرکوهی، علی رادمان، اشکان خمسه‌پور، امیر پورخلجی، گلفام خیام، ارسلان عابدیان، سینا فلاح‌زاده، و کاوه میرحسینی آهنگسازان سری اول پروژه‌ «امواج نوی ایران» را تشکیل می‌دهند.

در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است:

«رویکرد آنتولوژی‌گونه، اجراهای متعدد و نشر آلبوم، تنوع بی‌نظیر سلایق آهنگسازان مقیم ایران و خارج از ایران، حجم پروژه (۳۰۰ دقیقه در چهار سی دی)، همکاری بینارشته‌ای با هنرمندان تئاتر، حرکات بدن و هنرهای تجسمی و مهم‌تر از همه تمرکز بر سولوی انواع فلوت (و در مواردی همراه با پارت‌های الکترونیک) از جمله ویژگی‌های این پروژه به‌حساب می‌آیند.

نکته مهم دیگر سفارش آهنگسازی آثاری بیشتر برای این مجموعه است. اغلب قطعات این پروژه مشخصاً برای کلاریز کشاورز نوازنده‌ این مجموعه نوشته شده‌اند. بر همین اساس نشر «پتریکور» تا چند روز آینده سری اول مجموعه «امواج نوی ایران» را روانه بازار موسیقی می‌کند و به‌زودی درباره سری دوم این مجموعه اطلاعات تکمیلی را به مخاطبان ارائه خواهد داد.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند