جشنواره فیلم فجر

اکران آنلاین «بنفشه آفریقایی»

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد بعد از آنکه از حضور در چرخه اکران مرسوم سینما مایوس شد حالا به اکران آنلاین دلبسته است.

سینمای ایران از اسفند ماه سال گذشته با بحران بزرگ کرونا روبرو بوده است، بحرانی که تعطیلی چهار ماهه سینما را به همراه داشت و باعث ورشکستگی بسیاری از آثار و همچنین توقف بخش عظیمی از تولیدات هنر هفتم شد.

بازگشایی سینما‌ها از اول تیر ماه سال جاری برای بسیاری از فیلمسازان و همچنین تماشاگران روزنه‌ای از امید را ایجاد کرد، اما این بازگشایی به سرعت شکست خورد و اکثریت آثار با فروش اندکی به کار خود پایان دادند، این وضعیت در حدی بود که دو فیلم پرفروش سال هم به سرعت از چرخه اکران خداحاقظی کردند.

شکست اکثریت آثار سینمایی در چرخه اکران ۹۹ باعث شد تا بسیاری از کارگردانان سینما از اکران اثرشان در وضعیت فعلی چرخه اکران منصرف شوند و اکران آنلاین با تمام ریسک‌های خود را به جان بخرند، «بنفشه آفریقایی» هم از این دسته آثار است که با وجود امکان اکران فیلمش در سینما‌ها اکران آنلاین را برگزیده است.

فیلم سینمایی بنفشه آفریقایی از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد بعد از آنکه از حضور در چرخه اکران مرسوم سینما مایوس شد حالا به اکران آنلاین دلبسته است.

فیلم بنفشه آفریقایی دومین تجربه مونا زندی در مقام کارگردان است. وی پیش از فیلم سینمایی «عصر جمعه» را در سال ۱۳۸۲ راهی سینما‌ها کرد و حال بعد از ۱۲ سال دومین فیلم خود را با بازیگرانی حرفه‌ای راهی چرخه اکران آنلاین کرده است.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۳ با عکاسی آغاز و تا سال ۱۳۷۸ در سمت منشی‌گری صحنه و دستیاری فعالیت داشت. پس از آن سال ۱۳۷۸ اولین فیلم کوتاه ۳۵ میلی متری اش را ساخت.

در خلاصه داستان بنفشه آفریقایی آمده است: شوکو به همراه همسر دومش رضا تصمیم می گیرد تا فریدون همسر سابقش که توسط فرزندانشان به خانه سالمندان راهی گشته را به خانه خود بیاورند این تصمیم اتفاقات جدیدی را در زندگی هر سه بوجود می آورد.

رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینی‌نیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقش‌ها را برعهده دارند.

در ابتدا این فیلم از حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر انصراف داد و قرار بر اکران آن بود اما به یکباره سازندگان اثر و علیرضا شجاع نوری تهیه کننده آن تصمیم گرفتند آن را برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آماده کنند.

بنفشه آفریقایی در ابتدا با نام «زنگاری» ساخته شد اما بعداً تغییر نام داد. مونا زندی درباره این تغییر گفت: از چند جهت تصمیم به انتخاب این اسم برای فیلم گرفتم؛ هم از این حیث که خود گل بنفشه آفریقایی در فیلم حضور دارد و به شکلی وارد خانه و زندگی شخصیت‌های فیلم می‌شود و از سویی دیگر، این گل در پرورش، نوع نگهداری و میزان مراقبتی که نیاز دارد، گیاهی منحصربه‌فرد است؛ از خاک برای دریافت آب تغذیه نمی‌کند، در شرایط خاصی گل می‌دهد و به هر تغییر شرایطی واکنش نشان می‌دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند