نمایش

فیلم تئاتر های جدید نمایش نِت ویژه عید غدیر

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم تئاترهای جدید ، کمدی و موزیکال نمایش نت به مناسبت عید غدیر در سایت بارگزاری شد.

این فیلم تئاترها شامل آوازخوان طاس، هوشی لند، سه ناقلا و خرس آواز خوان هستند.

نمایش «سه ناقلا» به تهیه کنندگی و کارگردانی سید فرهاد هاشمی و بازی بازیگران به ترتیب ورود به صحنه:الهام بزم آور، روح اله طالبی، سید فرهاد هاشمی، نگار عابدین، کاظم ترابی، صدف صفری، پروین میرزایی، مرجان امینی راد، خاطره نجاتی اجرا شده است.

عمو سبزی فروش و خانم الاغ برای شکار به جنگل می روند و در حال بازگشت عمو در تله ای که خودش پهن کرده بود به دام می افتد، سه ناقلا که به تازگی از باغ وحش به طبیعت بازگردانده شده بودند در مسیر به عمو سبزی فروش بر میخورند و در این زمان به فکر می افتند که الان در نبود عمو بهترین موقعیت برای شکار بزغاله های معروف است.

همچنین نمایش «آوازخوان طاس» نمایش‌نامه‌ای است که بیش از چهارده سال به روی صحنه ماند. هدف یونسکو در این نمایش‌نامه باز نمودن قهقرای آدمی به علت از دست نهادن اصالت و تشبه به دیگران است. بهترین نمودار این قهقرا، فرسودگی زبان محاوره و ابتذال گفت‌وگوهاست.

چراکه به عقیده‌ او، فرسودگی زبان حکایت‌گر فرسایش اندیشه است. همه می‌کوشند که مثل دیگران سخن بگویند. این است که دیگر کسی نمی‌اندیشد. دست نیاز همه به سوی اصطلاحات متداول و عبارات مبتذل معروف و ضرب‌المثل‌هایی دراز است که گاه بی‌معنی و مضحک است. دیگر سخنی آفریده نمی‌شود. حرف‌ها کهنه و فاقد تحرک است. و همین عبارات فرسوده نیز گاه قلب می‌گردد و درست بیان نمی‌شود. یونسکو این عمل را «فاجعه‌ زبان» می‌خواند و «آوازخوان طاس» بر همین مضمون تکیه می‌کند.

این نمایش‌نامه تقلید مسخره‌آمیز خودآموز زبان خارجی است. در این‌گونه کتاب‌ها، برای آموزش واژه‌ها و اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های گوناگون ناچار به بداهت‌هایی پناه می‌برند که گاه مضحک می‌نماید: غذا را می‌خورند، آب نوشیده می‌شود، سقف در بالای اتاق قرار دارد، برادر پدرمان عمو، و خواهر مادرمان خاله خوانده می‌شود. و زبان ما تنهایان نیز، که انگیزه ژرفی برای تفاهم و نزدیکی به هم‌نوعان خود نمی‌یابیم، به حقایق خنده‌آور خودآموزها شبیه گشته است: امسال زمستان سرد است، پارسال تابستان هوا گرم بود. این است که تکرار طوطی‌وار شنیده‌ها و خوانده‌ها به یاوه‌گویی بدل گشته، ستوه‌آور شده است. «آوازخوان طاس» که برگردان زندگی است، «هذیان سخن‌گویی» نام گرفته است.

پخش مجدد این نمایش از جمعه ظهر هفدهم مرداد ماه است.

نمایش هوشی لند به نویسندگی مونا نصرتی حسینی، کارگردانی علیرضا ترامشلو، تهیه کنندگی مریم قاسم آبادی، هنرمندان : سامان قلیچ خانی در نقش هوشی بابا ، احمد حامدی در نقش هوشی تلخ ، نیلوفر کوشامهر در نقش ساعت ، مریم کمالی در نقش هوشی بچه ، الهه موچانی در نقش هوشی ناز (هوشی لاو) ، امیر برقی در نقش باهوش ، رضا نجاری در نقش هوشی ماما و رضا همتی در نقش تاس هستند.

نمایش«هوشی لند» یک نمایش تخصصی درباره بازی های فکری و چالش فضای مجازی و آثار آن در جامعه و با پرداختن به مشکلات این حوزه در بین کودکان و نوجوانان است و اینکه همگان می توانند با مراجعه به بازی های فکری بخشی از اوقات فراغت خود را در جهت رشد ذهنی و روحی و روانی خود پر نمایند،تولید و اجرا می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند