فیلم

درباره فیلم «پرو»

به گزارش باکس افیس ایران: سهیلا گلستانی گفت: فیلم «پرو» داستان ستیز با درون رنجور و رهایی ناپذیر است.

این کارگردان و بازیگر درباره فیلم «پرو» ساخته بهزاد نعلبندی در یادداشتی نوشت: “قرارداد ضمنی فیلم «پرو»، تصویر آدم هایی است دربند زندانی که مدام تن رنجورشان را بر میله های نامرئی آن می کوبند. تماشای این روایت، تماشاگرانی می طلبد که تار و پود سه قصه را بکاوند. هرچند داستان رضا میتوانست به تمامی، محور مرکزی فیلم باشد. پسری مذهبی که در موقعیت آشنا و بسیار دیده شده پیش از این، بر سر دوراهی باور و کشف مانده. اما پرو، ترس های رضا را با پاسخی تکراری بهبود نمیدهد. رضا می طلبد، اما جسارت جنگیدن ندارد و همین تضاد، میل به دیدنش را افزون می کند. او همانقدر با جهان مردسالارانه پیرامونش بیگانه است که زنان سرگشته فیلم.

«پرو» فیلمی درباره رضا است و حضور دو شخصیت دیگر فیلم (با وجود بازی روان و به اندازه) متعلق به ترکیب دیگری است. حتی آنچه در اسم دوم فیلم (هر لباس داستانی دارد) جستجو می گردد، وصله نه چندان جور و پررنگی است که شاید اگر جداگانه روایت می شدند، بیشتر به چشم می آمدند.

قضاوت در مورد فیلم هایی که با اندک بضاعت مالی و متکی بر همراهی گروه ساخته می شوند، بسیار دشوار و پر اشکال خواهد بود. اما در کنار امکان های بسیاری که در کارگردانی کمتر به چشم می خورد و افسوس بزرگ از عدم هم توانی فیلمبرداری با موقعیت ها، دیالوگ نویسی پیش رونده و پویای فیلم، ماهرانه تماشاگر را میان جنگ اضطراب و سودای وسوسه می کشاند.

«پرو»، پیش از آنکه داستان لباس ها باشد، داستان ستیز با درون رنجور و رهایی ناپذیر است. داستان چنگ اندازی امیدوارانه به پیرامونی که خود، خاستگاه ناامیدی است.”

فیلم «پرو» که در گروه “هنر و تجربه” اکران شده است، داستان یک روز از زندگی سه شخصیت که در نقاط مختلف تهران زندگی می‌کنند است. آن‌ها برای تهیه‌ لباسی برای عروسی از خانه خارج می‌شوند، ولی بدون آنکه بدانند بر زندگی هم تاثیر می‌گذارند و موجبات تغییر مسیر زندگی یکدیگر می‌شوند.

عوامل فیلم «پرو» عبارتند از: نویسنده، تدوین، سرمایه‌گذار و کارگردان بهزاد نعلبندی، فیلم‌بردار سعید براتی، صدابردار روح‌الله جعفر بیگلو، صداگذار انسیه ملکی، دستیارکارگردان لیلی خاتمی، مدیر تولید مرتضی ابراهیمی، تهیه‌کننده مهدی کوهیان، بازیگران امیر جعفر کرمانی، میترا ضیایی کیا، آیلار ریاضی، شیوا اردویی، فربد فرهنگ، علیرضا بهزادی پور، عباس امیری، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند