کنسرت آنلاین؛ راهی برای عبور از بحران اقتصاد موسیقی

به گزارش باکس افیس ایران:  حامدهمایون خواننده موسیقی پاپ از هوادارانش به رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، ابراز خرسندی کرد که مردم جامعه نسبت به خطرات این بیماری آگاه تر از قبل شده اند و به عنوان مثال این روزها کمتر کسی را بدون ماسک در خیابان ها و سایر اماکن مشاهده می‌کنیم.

خواننده آلبوم دوباره عشق در پایان این گفت و گو خاطر نشان کرد که شیوع کرونا بر تمام وجوه زندگی مردم از جمله اقتصاد لطمه های سنگینی وارد کرده است و مشاغل هنری در این میان ضربات مهلکی را متحمل شده اند. اما می‌توان با امید و همت و در کنار هم نجیره انتقال این ویروس منحوس را قطع کرد و کرونا را شکست داد. امیدورام این روزهای تلخ را هرچه زودتر پشت سر بگذاریم و دوباره عشق را بخوانیم.

این خواننده پاپ در مورد فعالیت‌های هنری خود در این روزهای کرونایی گفت: با شیوع این بیماری هرچند سالن های موسیقی ساکت و خلوت است و شوق دیدار با هوادارانم هر لحظه بیشتر می‌شود اما این سکوت و دوری از صحنه مانع از فعالیت‌های هنری ما نشده و در این مدت مشغول تولید آلبوم موسیقی بودیم.
این هنرمند افزود: بعد از کنسرت آمریکا قرار بود آلبومی را روانه بازار کنیم اما حس کردیم که هم مخاطبان ما و هم خود ما قدری دچار تغییر در ذائقه هنری و شنیداری شدیم. همین امر باعث شد با توجه به این تغییرات، آلبوم دیگری را تولید کنیم و چند قطعه از آلبوم قبلی را هم به فهرست آهنگ‌های این آلبوم اضافه کنیم.

وی افزود: امیدوارم که نسخه فیزیکی این آلبوم جدید با حمایت موسسه ترانه شرقی زمانی روانه بازار شود که امکان برگزاری کنسرت و مراسم رونمایی وجود داشته باشد. چون هیچ حسی برای یک هنرمند جایگزین احساس روی صحنه بودن و در مقابل هواداران اجرا کردن نخواهد شد.

حامد همایون درباره برگزاری کنسرت آنلاین در این شرایط گفت: گروه ما بر حسب وظیفه در ایام نوروز و در روزهایی که باید مخاطبان خود را به در خانه ماندن تشویق می‌کردیم و برای تلطیف روحیه مخاطبان خود کاری انجام می‌دادیم در تاریخ هفتم فروردین اقدام به برگزاری کنسرت آنلاین کردیم.

وی ادامه داد: امروز شرایط بگونه ای رقم خورده که معلوم نیست تعطیلی کنسرت‌ها و اجراهای زنده تا چه زمانی تداوم داشته باشد؛ این تعطیلی اجراهای زنده ضررهای هنگفت مالی را برای بسیاری که کنسرت‌ها اصلی ترین محل درآمد و امرار معاش آنهاست وارد کرده است که نوازندگان، صدابرداران، نورپردازان و عوامل اجرایی سالنها و بسیاری دیگر از جمله این افراد هستند.

وی افزود: در چنین شرایطی شاید برگزاری کنسرت های آنلاین غیر رایگان تنها راه حل عبور از این بحران اقتصادی باشد که گریبانگیر هنرمندان موسیقی شده است.
حامدهمایون ، خواننده و آهنگساز ایرانی است. او با قطعه چتر خیس به شهرت رسید. این قطعه با ۲۲ میلیون دانلود جزو بیشترین قطعات دانلود شده در ایران است.

نخستین حضور همایون در تلویزیون در ویژه برنامهٔ شب یلدای سال ۱۳۹۵ بود که او به‌طور زنده از برج میلاد برای ویژه برنامهٔ شبکه پنج برنامه اجرا کرد. او همچنین اولین آلبوم رسمی خود به اسم دوباره عشق را ۲۳ دی ۱۳۹۵ منتشر کرد که پرفروش ترین آلبوم سال ۱۳۹۵ شد.

حامدهمایون در تور کنسرت آمریکا خود با فروش ۱۴۰۰ بلیت در سالن فوروم لس‌آنجلس رکورد پرفروش ترین بلیت کنسرت خواننده‌ ایرانی در این کشور را از آن خود کرد. این رکورد پیشتر در دست محسن یگانه بود.

این خواننده جوان موفق به برگزاری بیش از ۲۰۰ کنسرت در ۶ ماه شده که همین امر باعث شد تا تهیه‌کننده این خواننده برای ثبت این اتفاق در کتاب رکوردهای گینس اقدام کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند