سینمای آمریکا

انیمیشن «زوتوپیا» در صدر گیشه سینما‌های آمریکا

به گزارش باکس افیس ایران: انیمیشن «زوتوپیا» با گذشت چهار سال از اولین اکران، در صدر پرفروش‌ترین‌های گیشه سینمای آمریکا قرار گرفت.

شیوع کرونا خسارتی جدی به بازار سینمای جهان وارد کرد. از ماه مارس (اسفندماه) که این ویروس در بیشتر کشورهای جهان همه‌گیر شد، هیچ فیلم جدیدی روی پرده نرفته است. برای جلوگیری از گسترش این بیماری، سینماها در جهان تعطیل شده و استودیوهای فیلمسازی به ناچار تولید و اکران پروژه‌های مهم خود را به تاخیر انداختند.

با گذشت چند ماه از این تعطیلی‌ها، حال سینماها به فکر بازگشایی و به حرکت درآوردن چرخ کسب‌وکار خود هستند اما مشکل اینجاست که تا ماه اوت (مرداد-شهریور) هیچ فیلم جدیدی اکران نخواهد شد، البته در مورد این تاریخ نیز هنوز تضمینی وجود ندارد. بنابراین سینماها به نمایش برخی از فیلم های قدیمی روی آورده‌اند تا به مخاطبان شانس دوباره تماشای این فیلم ها را روی پرده بدهند. هفته گذشته، پارک ژوراسیک ساخته استیون اسپیلبرگ پس از ۲۷ سال از اکران، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های گیشه آمریکا قرار گرفت و حالا قرار است فیلم‌های قدیمی بیشتری به نوبت روی پرده بروند.

انیمیشن زوتوپیا (Zootopia) محصول سال ۲۰۱۶ کمپانی والت دیزنی نیز این هفته با فروشی ۲۸۰ هزار دلاری، انتقام‌جویان (با فروش ۲۶۰ هزار دلار) را پشت سر گذاشته و در صدر فهرست پرفروش‌های گیشه سینمای آمریکا قرار گرفت.

زوتوپیا و انتقام‌جویان (Avengers) که به ترتیب با ۱.۰۲ و ۱.۵ میلیارد دلار فروش از پرفروش‌های گیشه‌های جهانی در دهه گذشته بودند انتخاب مناسبی برای درآمدزایی سینماها هستند. با این وجود، درآمد حاصل از اکران این دو فیلم همچنان با درآمد معمول سینماها در فصل تابستان فاصله زیادی دارد. بنابر گزارش‌ها، سالن‌های سینمایی امسال در اثر محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ۳۱ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

زوتوپیا یک انیمیشن در سبک کمدی-اکشن است که در آن یک خرگوش پلیس و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده مرموز پرده برمی‌دارند. این انیمیشن اولین بار در سال ۲۰۱۶ اکران و به چهارمین فیلم پرفروش آن سال در گیشه‌های جهانی تبدیل شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند