ملیکا رضی

«کابوس‌های مرد مشکوک» با فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش باکس افیس ایران: ملیکا رضی کارگردان نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» با اشاره به تغییراتی که در اجرای مجدد نمایش رخ داده است ابراز امیدواری کرد که اعتماد مخاطبان همچون گذشته به تئاتر جلب شود.

ملیکا رضی کارگردان نمایش «کابوس‌های مرد مشکوک» که به تازگی ادامه اجراهای خود را که به دلیل بحران کرونا متوقف شده بود در تماشاخانه سنگلج از سر گرفته است در این باره گفت: این اثر نمایشی ادامه اجراهای خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوم تیرماه از سر گرفته است. تماشاخانه سنگلج با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از تصاویر پیشکسوتان هنر نمایش روی صندلی‌های خالی که به دلیل نکات بهداشتی بلیت فروشی نشده‌اند فضایی دنج و راحت را برای مخاطبان این روزهای تئاتر به وجود آورده است.

وی ادامه داد: امیدوارم با باز شدن فعالیت‌های تئاتری، تماشاگران نیز این اطمینان را پیدا کنند که می‌توانند بدون نگرانی به دیدن یک اثر نمایشی بنشینند. البته می‌دانیم که جلب اعتماد تماشاگران به زمان بیشتری احتیاج دارد اما امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد. در اجرای نمایش نیز فاصله گذاری بین بازیگران رعایت می‌شود و با تغییر میزانسن، بازیگران با فاصله یک متر از یکدیگر به ایفای نقش می‌پردازند. با وجودی که هنوز تبلیغات نمایش شروع نشده است اما تا امروز با توجه به شرایط استقبال راضی کننده بوده است.

رضی درباره ریسک پذیرفتن اجرای نمایش در این شرایط عنوان کرد: تئاتر چه با استقبال کم مخاطبان و چه زیاد آنها باید به حیات خود ادامه دهد و نفس بکشد. به هر جهت سیاست‌های مملکت در جهت بازگشایی مراکز فرهنگی بوده است و در این شرایط گروه‌هایی هم باید پیش قدم می‌شدند. این روزها همه مشاغل فعال شده‌اند و هنرمندان تئاتر هم باید شرایط جدید را بپذیرند و وظیفه ما و سالن داران تئاتر نیز این است که به هم کمک کنیم.

این کارگردان در پایان درباره تغییراتی که به دلیل تعطیلات ۴ ماهه تئاتر در این نمایش رخ داده است، اظهار کرد: در اجرای دوباره نمایش برخی از بازیگران نتوانستند با ما همراه باشد و به ناچار کار دچار تغییراتی شده است به این ترتیب که به جای بهرام سروری نژاد در نقش سیاه، خدایار کاشانه و به جای مسعود پورجمشید در نقش غضنفر، امیرحسین حجتی جایگزین شده‌اند. به هر حال به دلیل تعطیلات ۴ ماهه فعالیت‌های تئاتر این تغییرات اجتناب ناپذیر است و نمی‌توان مانع بازیگران شد که جذب کارهای دیگری نشوند.

این اثر نمایشی هر شب در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج میزبان علاقه‌مندان به نمایش‌های ایرانی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند