موسیقی

اعلام آمار گروه های متقاضی بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا

به گزارش باکس افیس ایران: دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا از ثبت نام ۱۴۰ گروه موسیقایی برای شرکت در بخش موسیقی این رویداد در دوره سوم خبرداد.

جعفرپور سرپرست تولیت شمس تبریزی با اشاره به آمار گروه‌های شرکت کننده بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا توضیح داد: خوشبختانه امسال گستردگی جغرافیایی ثبت نام کنندگان بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا، نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تا ۲۳ خرداد از ۱۸ استان کشور ۱۴۰ گروه موسیقی سنتی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که استان تهران با ۲۴ گروه و استان اصفهان با ۲۰ گروه و خراسان رضوی با ۱۷ گروه در صدر قرار دارند.

وی گفت: هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی و سنتی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کرمان، فارس، یزد، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، لرستان، خوزستان، زنجان، همدان و گلستان نیزهر کدام حداقل با ۲ گروه ثبت نام کننده حضور خوبی در جشنواره خواهند داشت.

دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا، افزود: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند تا دهم تیر ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره برای حضور در بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا ثبت نام کنند.

بخش موسیقی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا در صورت عادی شدن وضعیت کرونایی کشور در دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیرخم) در شهرستان خوی برگزار خواهد شد. در غیر این صورت مرحله اول جشنواره با داوری آثار به صورت غیر حضوری و در زمان مقرر طبق جدول زمان بندی جشنواره برگزار و مرحله نهایی با حضور گروه‌های راه یافته به اجرای صحنه‌ای پس از عادی شدن شرایط کرونایی کشور و در حضور داوران انجام خواهد شد.

آثار این جشنواره توسط داود آزاد، محمدرضا چراغعلی و پویا سرایی از هنرمندان مطرح کشورمان داوری خواهند شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند