فروشی

دوبرابر شدن فروش گیشه کره جنوبی نسبت به هفته گذشته

به گزارش باکس افیس ایران: سینمای کره جنوبی پس از رهایی از محدودیت‌های کرونایی نسبت به هفته گذشته فروشی دوبرابر داشته است.

برای نخستین بار بعد از گرفتار شدن کره جنوبی به ویروس کرونا در ماه ژانویه، گیشه سینمایی این کشور که مخاطبان مشتاقی به سینما دارد، نشانه‌هایی از بازگشت و بهبود در زمینه فروش آن دیده شد. میزان بلیط فروشی در این هفته ۴۰۲ هزار مورد بوده است که رقمی کمتر از نصف نسبت به شرایط عادی محسوب می‌شود. با این حال در مقایسه هفته به هفته، این گیشه ۱۱۲ درصد افزایش داشته است.

دو عامل در این صعود دخیل بوده اند. یک مورد کوپن‌های تخفیفی که توسط شورای فیلم کره به ارزش ۵ دلار برای تماشاگرانی که بلیت سینما خریداری می‌کنند تهیه شده، و دومین مورد هم بازگشت فیلم‌های داخلی کره‌ به سینما است.

فیلم داخلی «مزاحم» در ژانر هیجان انگیز که روز پنجشنبه اکران خود را آغاز کرده، اولین فیلم سینمایی محسوب می‌شود که پس از تعطیلی سینما‌های این کشور توانسته یک اکران سینمایی داشته باشد. این فیلم ۲.۲۳ میلیون دلار با نمایش در ۲۸۹ هزار سالن در طی چهار روز فروش داشته است. فروش ۱.۸۷ میلیون دلاری این فیلم از جمعه تا یکشنبه ۶۳ درصد از فروش کلی این هفته کشور کره را تشکیل می‌دهد.

به همین دلیل فیلم‌های داخلی بیشتری قرار است در روز‌های آتی این گیشه اکران شود که شامل فیلم‌های «Innocence» در تاریخ ۱۰ ژوئن، «Me and Me» در تاریخ ۱۸ ژوئن و «#alive» در ۲۴ ژوئن می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند