تهیه‌کنندگان

حمایت فستیوال سن‌سباستین از تهیه‌کنندگان با ایجاد بخش‌های جدید

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره فیلم سن سباستین ۲۰۲۰ با ایجاد بخش‌های جدید تلاش دارد تا خدمات باکیفیت‌تری را با هزینه کمتر در اختیار تهیه‌کنندگان قرار دهد.

فستیوال فیلم سن سباستین که بزرگ‌ترین رخداد فیلم در دنیای اسپانیایی زبان است، تغییراتی در برنامه‌ها و بخش‌های مختلف خود به وجود آورده تا از تهیه‌کنندگان بهتر حمایت کند و گوناگونی بیشتری به وجود آورد.

این فستیوال بخش جدیدی به نام WIP Latam راه انداخته که جایگزین برنامه قبلی Films in Progress می‌شود که در سال ۲۰۰۳ در همکاری با فستیوال فیلم آمریکای لاتین تولوز فرانسه راه‌اندازی شده بود. این بخش جدید یک جایزه نقدی ۳۳ هزار دلاری خواهد داشت که جایزه صنعت اگدا-پلاتینو نام گرفته است.

سن سباستین همچنین بخش دیگری به نام WIP Europa درست کرده که جایگزین برنامه Glocal in Progress می‌شود که هدفش تمرکز بر فیلم‌های ساخته شده به زبان‌های اقلیت اروپایی بود. بخش جدید هم در راستای همین خطوط حرکت می‌کند اما حالا فیلم‌های ساخته شده از تمام نقاط اروپا را قبول می‌کند و ارجحیت را به فیلم‌های اول و دوم کارگردان‌ها یا فیلم‌های زبان اقلیت می‌دهد.

این حرکت تغییر بزرگی در دسترسی تهیه‌کنندگان به خدمات پس از تهیه با کیفیت بالا می‌دهد که تا دو دهه پیش فقط توسط خاص‌ترین شرکت‌ها ارایه می‌شد و قیمتی نجومی داشت. اما حالا تعدادی از بهترین‌های صنعت پس از تهیه اسپانیا یعنی اد هاک استودیوز، دلوکس، دالبی، لیزرفیلم، نفیلیم و نو پروبلم سونیدو می‌توانند خدمات خود را به عنوان جایزه در WIP Latam ارایه دهند. تفاوت بزرگ این است که تهیه‌کنندگان با قیمت بسیار پایین‌تری می‌توانند به این خدمات با کیفیت دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر، با توجه به اینکه تامین سرمایه دولتی برای سینما هم در برزیل و هم در آرژانتین بسیار کاهش پیدا کرده و پاندمی کووید -۱۹ هم شرایط را بدتر از قبل کرده است، اهدای جایزه نقدی توسط سن سباستین در این بخش می‌تواند تهیه‌کنندگان بی‌پول هر دو کشور را نجات بدهد.

شصت‌وهشتمین دوره فستیوال فیلم سن‌سباستین قرار است از هجدهم تا بیست‌وششم سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) برگزار شود. حدود ۲۰۰ فیلم در شش بخش رقابتی حضور پیدا می‌کنند و فستیوال هفت بخش غیررقابتی هم خواهد داشت.

با توجه به اینکه جشنواره‌های سینمایی بهاری و تابستانی تقریباً همه لغو شده‌اند، جشنواره سن سباستین می‌تواند امسال اهمیتی بیش از پیش داشته باشد. این جشنواره سینمایی اندکی پس از جشنواره فیلم ونیز و تقریباً همزمان با جشنواره تورنتو برگزار می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند