تئاتر+خانه

«کاکتوس» در جشنواره «تئاتر+خانه»

به گزارش باکس افیس ایران: مسعود طیبی از اجرای مجازی نمایش «کاکتوس» در جشنواره «تئاتر+خانه» خبر داد و عنوان کرد حضور در چنین رویدادهایی با توجه به بحران کرونا باعث پویایی هنرمندان می‌شود.

مسعود طیبی کارگردان تئاتر درباره حضورش در جشنواره «تئاتر+خانه» گفت: در نخستین دوره جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» در بخش مونولوگ های ایرانی با نمایش «کاکتوس» حضور دارم که خودم نیز در این نمایش ایفای نقش کرده ام. این اثر نمایشی برداشتی از نمایشنامه «کاکتوس» اکبر رادی است که سال ۸۷ در مرکز تئاتر مولوی اجرا کردم.

وی ادامه داد: البته کلیت کار براساس نمایشنامه زنده یاد اکبر رادی است چون این نمایش برای اجرا در فضای مجازی تولید شده است و قرار است علاوه بر داوری توسط هنرمندانی چون حمیدرضا نعیمی، شیوا مسعودی و افشین هاشمی توسط مردم نیز مورد داوری قرار گیرد.

طیبی درباره علاقه اش به حضور در این جشنواره مجازی بیان کرد: در طول بحران کرونا سه نمایشی که قرار بود آماده اجرا کرده و به صحنه ببرم تعطیل شدند و مشابه این اتفاق برای هنرمندان دیگر هم افتاده است که همین مساله و تعطیلی دانشگاه ها باعث افسردگی و سرخوردگی اهالی تئاتر می شود. همچنین چرخه اقتصادی بسیاری از هنرمندان ما از طریق حضور در تئاتر و یا تدریس می چرخد که معضل کرونا باعث خانه نشینی شان شده است از همین رو معتقدم برگزاری جشنواره هایی مثل «تئاتر+خانه» می تواند باعث پویایی هنرمندان شود.

کارگردان «خداحافظی نکن» یادآور شد: به محض اعلام حضورم در این جشنواره مبلغ کمک هزینه به حساب من واریز شد؛ اتفاقی که در جشنواره های تئاتر فجر یا دانشگاهی هم رخ نمی دهد. البته مبلغ واریز شده زیاد نیست اما اصلا اهمیتی ندارد چون با این کار به هنرمندان احترام گذاشته شده و من با حضور در این رویداد به عنوان یک کارگردان تئاتر احساس می کنم در بدترین شرایطی که این روزها جریان دارد می توانم دست به تولید یک اثر نمایشی بزنم و دوباره در فضای تئاتر نفس بکشم.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: برای تولید نمایش «کاکتوس» سعی کردم تئاتری را بازی و کارگردانی کنم نه اینکه برای فضای مجازی فیلم بسازم چون این شیوه ساختار تازه ای از مولتی مدیا است که در همه جای دنیا جریان دارد و ویژگی های خاص خودش را هم دارد که کم کم باید با آن روبرو شویم.

این مراسم همزمان با شب عید سعید فطر و روز سوم خرداد روز مقاومت و پیروزی برگزار خواهد شد.

اختتامیه جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» همزمان با شب عید سعید فطر و روز سوم خرداد به دبیری محمودرضا رحیمی در فضای مجازی برگزار می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند