دریل اف. زانوک

قوانین انجمن تهیه‌کنندگان و کارگردان‌های آمریکا تغییر کرد

به گزارش باکس افیس ایران: به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط شرکت در رقابت دریافت جایزه دریل اف. زانوک که جایزه اصلی انجمن‌های تهیه کنندگان است و نیز جایزه اصلی انجمن کارگردان‌های آمریکا، تغییر کرد.

انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و انجمن کارگردان‌های آمریکا اعلام کرده‌اند شرایط شرکت در جایزه دریل اف. زانوک که جایزه اصلی اهدا شده در مراسم سالانه آن‌هاست را تغییر داده‌اند.

این حرکت در حالی انجام شده که مدتی پیش آکادمی اسکار به طور موقت قوانین شرکت در جوایز اسکار را تغییر داد. انجمن تهیه‌کنندگان اعلام کرد به فیلم‌هایی که در ابتدا در یک سرویس استریمینگ بازرگانی یا وی‌اودی به نمایش داده‌اند اجازه می‌دهد در رقابت جایزه زانوک برای بهترین فیلم سال شرکت کنند.

گیل برمن و لوسی فیشر رییس‌های انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفتند: «واقعیت‌های فعلی می‌طلبد که تغییراتی ضروری را اعمال کنیم تا هر تهیه‌کننده مستحق بتواند فرصت به رسمیت شناخته شدن تلاش سخت و کار خوبش را داشته باشد».

این سازمان اعلام کرد تمام نیازمندی‌های دیگر شرکت در جوایز تا اعلام بعدی بدون تغییر باقی می‌ماند. این سازمان که بیش از ۸ هزار عضو دارد، جایزه سال گذشته را به تهیه‌کنندگان فیلم درام جنگ جهانی اول «۱۹۱۷» ساخته یونیورسال پیکچرز یعنی سم مندز، پیپا هریس، جین-آن تنگرن و کالوم مک‌دوگال داد.

این سازمان اضافه کرد: «انجمن تهیه‌کنندگان حق تغییر این قوانین در هر زمانی را دارد، از جمله اینکه سالن‌های سینما چه زمانی در پیروی از راهبردهای فدرال، ایالتی و محلی افتتاح می‌شوند».

آکادمی اسکار روز بیست‌وهشتم آوریل اعلام کرد هیات مدیره‌اش به صورت موقتی تایید کرده که به خاطر پاندمی کروناویروس دیگر نیازی نیست فیلم‌ها یک اکران سینمایی هفت روزه در لس‌آنجلس داشته باشند تا بتوانند در اسکار شرکت کنند. به جای آن، فیلم‌ها اجازه دارند به صورت دیجیتال اکران شوند و روی پرده نروند. اما فیلم‌های استریم شده باید یک برنامه اکران سینمایی داشته باشند تا بتوانند در رقابت شرکت کنند. فیلم همچنین باید تا ۶۰ روز بعد از استریم شدن خود در سایت استریمینگ مخصوص اعضای آکادمی هم به نمایش دربیاید.

انجمن کارگردان‌های آمریکا هم اعلام کرد از این قوانین پیروی می‌کند. سم مندز امسال همچنین موفق به کسب جایزه انجمن کارگردان‌ها برای فیلم «۱۹۱۷» خود شد.

توماس اشلام مدیر انجمن در بیانیه‌ای گفت: «تمام جنبه‌های کار و زندگی ما تحت تاثیر پاندمی قرار گرفته و این شامل فرهنگ ما هم می‌شود. کارگردان‌های بسیاری که سال‌ها وقت صرف جان بخشیدن به بینش خود کرده‌اند حالا با این واقعیت مواجه شده‌اند که اکران سینمایی فیلم‌شان کنسل شده است. بنابراین ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آثار اعضای‌مان مثل همیشه توسط همتایان‌شان به رسمیت شناخته می‌شوند. به همین دلیل است که برای جوایز سال ۲۰۲۱ انجمن کارگردان‌ها استثنایی قائل شده‌ایم».


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند