فیلم کوتاه

ویروس کرونا صاحب جشنواره شد

به گزارش باکس افیس ایران: جشنواره بین المللی فیلم کوتاه انزوای اجتماعی راه‌اندازی شد تا فیلم‌های کوتاه حاصل از فاصله اجتماعی و ایزوله شدن افراد توسط خودشان را به نمایش بگذارد.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه انزوای اجتماعی همه‌گیر با هدف ارایه فیلم‌های کوتاهی که در دوره انزوای اجتماعی ساخته شده‌اند از سوی گروهی از کارشناسان صنعت فیلم مستقر در برلین راه‌اندازی شد.

برای تمام فیلمسازانی که انتظار داشتند در انزوای اجتماعی خلاق‌تر شوند اما متوجه شدند حتی نمی‌توانند در حدی تمرکز کنند که چند خط فیلمنامه بنویسند، کمی انگیزه ایجاد شده است: یک جشنواره فیلم کوتاه جدید که با جوایز مالی و امکان توزیع برای برندگان همراه خواهد بود.

این فستیوال با عنوان فستیوال فیلم کوتاه کرونا نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه انزوای اجتماعی همه‌گیر است که به صورت آنلاین راه‌اندازی شده تا فیلم‌های کوتاهی را که به عنوان واکنشی نسبت به تحولات فعلی که بر اثر ویروس کووید ۱۹ خلق شده، ارایه کند. این کار فیلمسازان را تشویق می‌کند تا فیلم‌های کوتاه خود را که زیر ۵ دقیقه هستند، در هر ژانر یا موضوعی در مکان ایزوله خودشان بسازند.

فیلم‌های انتخاب شده در وب‌سایت فستیوال عرضه می‌شوند و برای کسب ۲ جایزه با هم رقابت می‌کنند.

علاوه بر جایزه‌ای که توسط بوریس بوگدانوویچ هنرمند صرب برای این منظور اختصاص یافته، برندگان جایزه‌ای دریافت می‌کنند که که توسط «فریتس کولا» فراهم شده است. این جایزه شامل یک جایزه ۱۵۰۰ یورویی به عنوان جایزه بزرگ داوری و یک جایزه ۵۰۰ یورویی به عنوان جایزه مخاطبان است. ۲ فیلم برنده برای فروش امتیاز بین‌المللی و توزیع توسط یکی از شرکای جشنواره یعنی «اینترفیلم برلین»، ارایه می‌شوند.

هیات داوران این جشنواره عبارت است از: فیلمسازان مارتا پوپیودا (صرب / آلمان) و کلر بورکر (فرانسه)، بازیگران تام ولاشیا (آلمان)، سارا لازارو (ایتالیا-صرب)، نسرین کاوادزاده (ترکیه)، آدیس دیاپو تهیه کننده (بوسنی) و دکتر کاترین کولا ویراستار، نویسنده و کوریتور (فرانسه).

فراخوان ثبت نام تا ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در نشانی اینترنتی https://www.coronashortfilmfestival.com قرار دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند