نمایش

«نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» را دوبار ببینید

به گزارش باکس افیس ایران: دیدن ۲ نسخه متفاوت از نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا در ایام تعطیلات نوروز باشد.

با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می‌شود که در همین راستا دیدن ۲ فیلم-تئاتر «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه ۱ و ۲» می‌تواند تجربه جالب توجهی باشد.

نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» اولین بار در کشور آمریکا به زبان انگلیسی و بازیگران غیر ایرانی به صحنه رفت و سال ۹۵ با بازی هانیه توسلی، پانته‌آ پناهی‌ها و طناز طباطبایی در تماشاخانه پالیز اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت. کیومرث مرادی با همراهی پوریا آذربایجانی متن این اثر نمایشی را به نگارش درآوردند که قصه سه زن از خاورمیانه را به تصویر می‌کشد که هرکدام به نوعی قربانی شرایط اجتماعی و جامعه مردسالار کشورشان هستند.

تاثیر جنگ، تبعیض‌های نژادی و تعصبات کورکورانه سرنوشت ناخوشایندی را برای این زنان رقم می‌زند؛ سرنوشتی که خودشان در وقوعش دخالتی نداشتند. درواقع «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» داستان سه زن در جستجوی صلح و بازمانده از خاکسترهای جنگ‌های تراژیک معاصر است.

کیومرث مرادی بعد از موفقیت این اثر نمایشی تصمیم گرفت مجددا این نمایش را در سال ۹۶ با تغییراتی در داستان و گروه بازیگران در تئاتر مستقل تهران به صحنه ببرد که در این اجرا محمد مساوات نیز به جمع نویسندگان نمایش اضافه شد و کار با حضور هانا کامکار، آزاده صمدی و پانته آ پناهی‌ها به صحنه رفت.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی‌اودی‌های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند