کانون پرورش فکری

پرتال کانون و پخش آنلاین انیمیشن «این هم پول ماهی»

به گزارش باکس افیس ایران: پویانمایی «این هم پول ماهی» به کارگردانی محمدعلی حسین‌خان و مرتضی احمدوند در پرتال اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشته می‌شود.

انیمیشن «این هم پول ماهی» ۱۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه‌ای با اقتباس از کتابی با همین نام به نویسندگی ابراهیم زاهدی‌مطلق و تصویرگری بهرام خائف از انتشارات کانون پرورش فکری ، ساخته شده است.

انیمیشن «این هم پول ماهی» که تولید سال ۱۳۹۰ امور سینمایی کانون است، داستان دخترکی به نام «شکوفه» است که در کنار یک مغازه‌ی ماهی‌فروشی، چشمش به ماهی کوچک قرمزی در تنگ کوچک می‌افتد و می‌خواهد آن را بخرد. اما پولش کم است و قول می‌دهد که بعد از بردن ماهی، بقیه پول را برای مغازه‌دار بیاورد. مغازه‌‎دار هم ماهی را به او می‌دهد و می‌گوید اگر بقیه پول تا قبل از روز عید به دستش نرسد، ماهی از تنگ بیرون می‌پرد و می‌میرد … .

انیمیشن کوتاه «این هم پول ماهی»، تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی هشتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را دریافت کرده است.

این اثر تاکنون در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به نمایش در آمده و در چند بازار بین‌المللی فیلم همچون بوسان کره‌جنوبی، چک و کلرمون فراند فرانسه معرفی شده است.

این انیمیشن روز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ از ساعت ۹ صبح به مدت ۲۴ ساعت روی خروجی این پرتال اینترنتی به نشانی omid.kpf.ir به‌صورت رایگان قابل دسترسی است.

فیلم‌ها و تئاترهای کانون تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به صورت آنلاین برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نمایش داده خواهد شد.

در این روزها که شاهد گسترش بیماری کرونا در کشور هستیم، آثار مربیان و تولیدات کانون در قالب طرح «پیک امید مجازی» از مسیر صفحه پیک امید در پرتال کانون به نشانی omid.kpf.ir قابل دسترسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از هشتگ‌های «#در_دل_دارم_امید، #کانون_امید، #پیک_امید و #برای_حال_خوب» به این آثار و فیلم‌ها در شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند