فیلم سینمایی

معرفی فیلم «قطار بوسان» به کارگردانی یان سنگ هو

به گزارش باکس افیس ایران: این روز‌ها که فیلم‌های سینمایی با محوریت شیوع یک بیماری مورد توجه قرار گرفته اند، فیلم سینمایی «قطار بوسان» از جمله بهترین‌های این سبک است.

 Train to Busan (به فارسی: قطار بوسان) فیلمی مهیج و ترسناک است که در سال ۲۰۱۶ با موضوع مردگان متحرک به کارگردانی یان سنگ هو ساخته شد. این فیلم برای اولین بار در بخش نمایش نیمه‌شب جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶ به نمایش درآمد.

این فیلم سینمایی به نوعی نسخه کره جنوبی فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد» با بازی برد پیت است که پا را فراتر می‌گذارد و حتی موفق‌تر از آن ظاهر می‌شود تا جایی که شاید یکی از برترین فیلم‌های سینمایی در سال ۲۰۱۶ باشند. آن هم در دوره‌ای که فیلم‌های ترسناک و زامبی محور کلیشه‌ای شده اند. شاید «قطار بوسان» بعد از فیلم «۲۸ روز بعد» بهترین و ترسناک‌ترین فیلم زامبی محور سینما باشد.

شخصیت اصلی داستان مردی به اسم سئوک وو است که از همسرش جدا شده و این روز‌ها با مادرش و دخترش سوآن زندگی می‌کند. او کسی است که اصلا پدر خوبی نبوده و همین دلیل اصلی طلاقش بوده است. این شخص تصمیم دارد دخترش را برای تولد نزد مادرش ببرد، اما در این بین اتفاقات پرهیجان و ترسناکی می‌افتد و در عین حال مخاطب را درگیر احساسات می‌کند.

داستان فیلم: زمانی که یک ویروس مرگبار زامبی در کره جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

بازیگران: گونگ یو، ما دونگ سیوک، جیونگ یو می، کیم سو آن، چوی ووشیک و سوهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فروش گیشه: این فیلم سینمایی یک اثر موفق در گیشه محسوب می‌شود. ۸.۵ میلیون دلار بودجه‌ای است که برای ساخت این فیلم صرف شده و فروشی که این فیلم در گیشه نهایی داشته ۹۰ میلیون دلار و چندین برابر هزینه آن است.

IMDb به عنوان مهمترین مرجع سینمایی، امتیاز ۷.۵ را برای این فیلم به ثبت رسانده است. برای کسانی هم که به امتیاز این سایت اهمیتی نمی‌دهند باید بگوییم که منتقدان دو سایت معتبر دیگر، یعنی راتن تومیتوز و متاکریتیک هم به ترتیب نمره ۹۳ و ۷۲ از صد را به این فیلم داده اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند