کرونا

تدبیر تازه چین برای جبران خسارت‌ سینما

به گزارش باکس افیس ایران: ۲۰۵ سالن سینما از سینماهای شانگهای که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بودند، با تدابیری جدید بازگشایی می‌شوند.

بیش از ۲۰۰ سالن سینما که در شانگهای به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تعطیل شده بودند، فردا (شنبه ۹ فروردین) پس از دو ماه بسته بودن، بازگشایی می‌شوند.

با این عمل، شهر ۲۴ میلیون نفری شانگهای یکی از اولین شهرهای بزرگ چین می‌شود که درهای سینماهایش را بار دیگر به روی مردم باز می‌کند. هفته پیش در استان‌هایی چون ژینجیانگ و سیچوان نیز این اتفاق رخ داده بود.

خبرگزاری رسمی شینهوا اعلام کرده در مرحله اول ۲۰۵ سالن سینما کارشان را از روز شنبه دوباره از سر می‌گیرند و بقیه سینماها نیز به طور منظم دوباره بازگشایی می‌شوند. در شانگهای بیش از ۳۸۰ سالن سینما فعالیت دارند.

برای ترغیب مردم به رفتن سینما، دفتر فیلم شانگهای در همکاری با دفتر تبلیعات شهر یک برنامه یک ماهه برای یارانه دادن به بلیت های سینما در نظر گرفته‌اند. گفته شده تا ۲۶ آوریل (۷ اردیبهشت) علاقه‌مندان بلیت‌هایشان را به صورت آنلاین می‌خرند و برای خرید ۴ بلیت می‌توانند از یارانه ۱.۴۱ دلاری استفاده کنند. در این برنامه ۲۰ هزار بلیت با یارانه به فروش می‌رسد.

شانگهای پیشتر سخت‌ترین دستورالعمل‌های پیشگیری از ویروس کرونا را اعمال کرده که شامل استفاده از ماسک، تعیین درجه حرارت مراجعه‌کنندگان و نشان دادن کد سلامتی پیش از ورود به سینما می‌شود. در عین حال صندلی‌های سینما با فاصله فروخته شده و بین هر نمایش نیز حداقل فاصله زمانی ۲۰ دقیقه رعایت می‌شود تا بتوان به ضدعفونی کردن سالن سینما پرداخت.

۲۰ فیلم برای اکران مجدد در سینماها در نظر گرفته شده که دربرگیرنده ۳ فیلم پرفروش در تاریخ سینمای چین نیز می‌شود که شامل «گرگ جنگجو ۲»، «نژا» و «زمین سرگردان» می‌شود. فیلم‌های پرفروش خارجی چون «کتاب سبز» و فیلم لبنانی «کفرناحوم» نیز برای این دوره دوباره اکران می‌شوند.

تاکنون تجربه سینماهایی که بازگشایی شده‌اند بسیار ناخوشایند بوده زیرا مخاطبان ترجیح می‌دهند از خانه به تماشای فیلم‌ها بنشینند و هنوز احتیاط می‌کنند.

از روز سه‌شنبه ۲۴ مارس (۵ فروردین) در مجموع ۴۹۵ سالن سینما در چین فعالیتشان را از سر گرفته‌اند که تنها ۴.۴ درصد از سینماهای کل کشور است. فروش گیشه سینماها تا اوایل روز پنج شنبه ۳۲۰۰ دلار بوده که به طور میانگین به معنی حضور یک تماشاچی در هر اکران است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند