جوایز سینمایی

معرفی فیلم «انگل»؛ فیلمی رکوردشکن در تاریخ اسکار

به گزارش باکس افیس ایران: «انگل» عنوان فیلمی است که در طول فصل جوایز سینمایی ۲۰۲۰ نام آن را زیاد شنیده اید.

فیلم سینمایی Parasite (به فارسی: انگل) فیلمی سینمایی در ژانر کمدی سیاه و محصولی از کشور کره جنوبی است. این فیلم به کارگردانی بونگ جون هو است و سال گذشته اکران شد.

این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد. انگل برای نخستین‌بار، نامزد جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در سال ۲۰۲۰ شد و توانست جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را از آن خود کند.

این فیلم همچنین نامزد دریافت شش جایزه در آکادمی اسکار بود که از بین آن‌ها برنده جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم، بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان و بهترین کارگردان شد. انگل نخستین فیلم غیر انگلیسی‌زبان است که برنده جایزه بهترین فیلم آکادمی اسکار شد.

این فیلم سینمایی در طول فصل جوایز ۲۰۲۰، در میان فیلم ها به اثری تبدیل شد که بیشترین میزان جایزه را از رویداد‌های سینمایی دریافت کرده است و در این زمینه رکورددار شد. به همین خاطر اگر تا کنون این فیلم را ندیده اید، وقت آن رسیده که به تماشای آن بنشینید.

داستان فیلم: در خلاصه داستان این فیلم آمده است، کی وو مرد جوانی است که آینده‌ای برای خود متصور نیست. او در خانه‌ای بسیار معمولی به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند. شغل آن‌ها درست کردن جعبه‌ پیتزا برای یک رستوران است، خانه‌ آن‌ها بسیار وضع بدی دارد و از اینترنت بی‌سیم همسایه استفاده می‌کنند. اما کی وو برای آینده‌اش برنامه‌هایی دارد و به پیشنهاد دوستش می‌خواهد معلم خصوصی شود. همه اعضای این خانواده که کار‌های موقت کم‌درآمد دارند با حیله‌گری وارد خانه و زندگی خانواده ثروتمندی به نام «پارک» می‌شوند.

بازیگران: سونگ کانگ هو، لی سون کیون، چو یئو جئونگ، چوی وو شیک، پارس سو دام، جانگ زیسو، پاک سئو جون بازیگران این فیلم سینمایی هستند. تیم بازیگری این فیلم سینمایی جوایز مهمی را دریافت کرده که می توان از جمله آن به بهترین تیم بازیگری از انجمن بازیگران آمریکا اشاره کرد.

فروش گیشه: این فیلم سینمایی ۱۱ میلیون دلار بودجه ساخت داشته، اما با این حال با استقبالی که در گیشه‌های جهانی از آن شد ۲۴۶ میلیون دلار فروخته است. «انگل» اکنون پرفروش‌ترین عنوان خارجی زبان در گیشه کشور‌های آمریکا و انگلستان محسوب می‌شود.

۸.۶ امتیازی است که در سایت IMDb برای این فیلم در نظر گرفته شده. مخاطبان و منتقدان راتن تومیتوز هم به ترتیب امتیاز کم نظیر ۹۰ و ۹۹ را به این فیلم داده اند و متاکریتیک هم که کمتر پیش می‌آید به فیلمی امتیاز بالایی بدهد، نمره ۹۶ را برای این فیلم در نظر گرفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند