لئون

بیوگرافی ناتالی پورتمن

به گزارش باکس افیس ایران: نوجوانی که در سن ۱۲ سالگی توانست در فیلم «لئون» بازی کند، خیلی زود به چهره‌ای معروف در سینمای جهان تبدیل شد.

ناتالی هرشلاگ با نام هنری ناتالی پورتمن از بازیگران مشهور هالیوودی است که در ایران برای بازی در فیلم سینمایی «لئون: حرفه ای» در کنار ژان رنو شناخته می‌شود. فیلمی که در دوازده سالگی توانست آن را بازی کند و خیلی زود وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری شود و نام خود را به عنوان بازیگری متفاوت مطرح کند.

ناتالی پورتمن در نهم ژوئن ۱۹۸۱ در بیت المقدس و در یک خانواده یهودی به دنیا آمد. او تنها فرزند آونر هرشلاگ و شلی استیونز است. ناتالی وقتی یک کودک ۳ ساله بود به همراه خانواده اش به آمریکا مهاجرت کردند و پس از چند جابه جایی در شهر نیویورک ساکن شدند. پورتمن هنگامی که در لانگ آیلند زندگی می‌کرد و به مدرسه می‌رفت، زبان عبری را یاد گرفت. او از سن هشت سالگی خوردن گوشت را کنار گذاشته و تا کنون به این روند ادامه داده است.

او از سنین پایین در کلاس‌ هنر‌های نمایشی شرکت می‌کرد و به حدی به این کار علاقه‌مند بود که گفته می‌شود برای اینکه تمرکز خود را تنها روی بازیگری بگذارد، پیشنهاد یک شرکت آرایشی بهداشتی برای فعالیت به عنوان یک مدل کودک را رد کرده است. در سال ۱۹۹۹، وی برای تحصیل در زمینه روان شناسی به دانشگاه هاروارد رفت و در کنارش به حرفه بازیگری هم ادامه داد. او تحصیلات خود را با مدرک کارشناسی در سال ۲۰۰۳ به پایان رساند.

ناتالی پروتمن بعد از موفقیت با فیلم «لئون» که اولین فیلم سینمایی بلند او محسوب می‌شد، توانست در فیلم سینمایی «مخمصه» با نقش آفرینی رابرت دنیرو و آل پاچینو نیز بازی کند. شاید دومین اثر مهم پورتمن در حرفه‌ بازیگری ناتالی پورتمن انتخاب برای ایفای نقش در سه گانه جنگ ستارگان بود. پورتمن در سن ۱۸ سالگی با این سری فیلم شهرت جهانی را تجربه کرد.

او در سال ۲۰۰۴ توانست برای نخستین بار با فیلم سینمایی «نزدیک تر» نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار را دریافت کند. این تنها موفقیت وی نبود. او این موفقیت را در سال ۲۰۱۶ تکرار کرده. البته او پیش از این در سال ۲۰۱۰ موفق به دریافت اسکار و جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر زن نیز شده بود. چندین نامزدی دیگر در جوایز گلدن گلوب در کارنامه وی دیده می‌شود.

پورتمن در سال ۲۰۱۲ با فردی فرانسوی به نام بنجامین میلپید ازدواج کرد و دو فرزند نیز به نام‌های آلف و امیلیا دارد.

او از منتقدان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است و از انتخاب دوباره او به عنوان نخست وزیر ابراز ناامیدی کرد و او را نژادپرست خواند. او همچنین در زمان انتخاب شدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفته بود آمریکا با ترامپ، به عقب باز خواهد گشت و از نظر آزادی‌های مدنی نیز پسرفت خواهد کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند