ژانر جنگی

معرفی فیلم سینمایی حماسی جنگی «۱۹۱۷»

به گزارش باکس افیس ایران: ۱۹۱۷ فیلمی سینمایی در ژانر جنگی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و مدعی دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار بود.

فیلم سینمایی «۱۹۱۷» از فیلم‌های خوب سال گذشته بود که توسط سم مندس کارگردانی و فیلمنامه آن نیز به همراه کریستی ویلسون نوشته شده است. این فیلم سینمایی در ژانر جنگی است و گفته می‌شود مندس این فیلم را با اقتباس از خاطره‌ای که پدر بزرگش برای وی تعریف کرده ساخته است.

از ویژگی‌های این فیلم سینمایی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به صورت متوالی فیلمبرداری شده و بجز یک مورد هیچ برشی در فیلم حداقل به صورت مشخص دیده نمی‌شود. نقطه قوت دیگر این فیلم، فیلمبرداری آن است که توسط راجر دیکنز بسیار با دقت انجام شده و او برای این فیلم جایزه اسکار دریافت کرد.

این فیلم که جایزه بهترین فیلم گلدن گلوب را دریافت کرده است، به اندازه‌ای خوب بود که با وجود برنده شدن فیلم «انگل» به عنوان بهترین فیلم سال اسکار، عده‌ای معتقد هستند که این فیلم باید به عنوان بهترین اثر انتخاب می‌شد.

داستان فیلم: ۱۹۱۷ داستان و روایتی از جنگ جهانی اول است. در این جنگ به دو سرباز ماموریت داده می‌شود تا نامه‌ای را از میان نیرو‌های آلمانی به نیرو‌های خودشان برسانند تا آن‌ها را از شروع یک عملیات علیه آلمان‌ها که در واقع یک تله برای قتل عام آنهاست، منع کنند. در این بین رویداد‌هایی برای شخصیت‌های اصلی به وقوع می‌پیوندد که بسیار مهیج و اکشن و حتی گاهی سرشار از احساس هستند.

بازیگران: جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، اندرو اسکات و جیمی پارک ستارگان فیلم هستند. با وجود اینکه هیچ یک از این بازیگران نامزد دریافت اسکار نشدند؛ اما شاهد نقش آفرینی‌های زیبایی در فیلم بودیم که اهمیت دیدن آن را دو چندان می‌کند. در ابتدا قرار بود تام هالند بازیگر فیلم عنکبوتی ایفاگر نقش اصلی این فیلم باشد.

فروش گیشه: این فیلم سینمایی بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری داشته و در گیشه‌های جهانی ۳۶۵ میلیون دلار فروخته و استقبال خوبی از آن شده است.

«۱۹۱۷» از نگاه مخاطبان سایت IMDb امتیاز ۸.۴ را دریافت کرده که دلیل مناسبی برای خوب بودن فیلم است. این فیلم از سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۹ را دریافت کرده و منتقدان متاکریتیک هم نمره ۷۸ را به این فیلم داده اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند