کرونا

تمامی جنبه‌های اثر ویروس کرونا بر اسکار ۲۰۲۱ بررسی می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: با شیوع کرونا و تعویق ساخت فیلم‌ها و تصمیم استودیو‌ها برای نمایش فیلم‌ها در نمایش خانگی، اسکار نیز با معضل روبرو شده است.

بسته شدن سینما‌ها در کشور آمریکا به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا موضوع جدیدی را برای آکادمی علوم و هنر‌های سینما به وجود آورده است و آن‌ها مجبورند به ارزیابی تمام جنبه‌های این موضوع و اتفاق بپردازند.

سخنگوی آکادمی اسکار، روز گذشته در بیانیه‌ای گفت: «آکادمی اسکار برای کمک به کارکنانش و صنعت فیلم متمرکز شده تا بتواند از این بحران حوزه سلامتی و تجاری جهان عبور کند. ما در حال بررسی و ارزیابی تمام جنبه‌های این موضوع هستیم.»

برای واجد شرایط شدن یک فیلم در بخش‌های مختلف آکادمی اسکار، این اثر باید در طول یکسال پیش از برگزاری جوایز آکادمی در سالن‌های سینمای لس آنجلس به نمایش گذاشته شود. دوره نود و سوم آکادمی اسکار در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

در هفته گذشته سه مورد از بزرگترین سینما‌های زنجیره‌ای آمریکا تعطیل شدند و تعدادی از استودیو‌ها نیز فیلم‌های سینمایی خود را خیلی زود برای نمایش‌های خانگی منتشر کردند.

در صورتی که سینما‌های لس آنجلس همچنان در بخش قابل توجهی از سال ۲۰۲۰ بسته بمانند، فقط تعداد انگشت شماری از فیلم‌ها واجد شرایط حضور در اسکار خواهند بود. به همین دلیل آکادمی اسکار می‌تواند، به جای قانون اکران در سینما‌ها برای واجد شرایط بودن فیلم‌ها در اسکار، به نمایش آن‌ها در سرویس‌های استریم مثل نتفلیکس بسنده کند.

همچنین آکادمی می‌تواند مراسم اهدای جوایز اسکار را به عقب بیندازد همانطور که سه بار در تاریخ این کار را انجام داده است. یک بار در سال ۱۹۶۸ بعد از سیلی که در لس آنجلس رخ داد، بار دیگر در سال ۱۹۶۸ به دلیل قتل مارتین کینگ لوتر و یک بار هم در سال ۱۹۸۱ به دلیل اقداماتی که برای ترور رونالد ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شده بود.

گفتنی است در سال ۱۹۳۳ به دلیل بحران مالی، جوایز اسکار برگزار نشد و به همین دلیل اسکار ۱۹۳۴ فیلم‌های اکران شده در ۱۷ ماه را در نظر گرفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند