آمادگی اجرا در شهرستان‌ ها را دارم

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» اعلام کرد گروه این نمایش آمادگی اجرا در شهرستان‌های مختلف را دارد منوط به اینکه برنامه‌ریزی و حمایت از گروه برای این اقدام وجود داشته باشد.

امیر دژاکام نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر که به تازگی نمایش «پنجره ای رو به آسمان» را در تماشاخانه سپند اجرا کرد، درباره احتمال اجرای این اثر نمایشی در شهرستان‌های مختلف گفت: ما آمادگی اجرای نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» را در همه شهرستان‌ها داریم ولی به شرط اینکه حداقل امکانات برای اجرای این اثر در شهرهای مختلف فراهم شود. پیشنهاد اجرا در شهرهای اصفهان و مشهد به گروه ارائه شده که باید طی جلسه‌ای با اعضای گروه درباره آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: اجرای یک گروه نمایشی در شهرهای مختلف هزینه رفت و آمد، خورد و خوراک، اسکان و حداقل کف دستمزد را دارد و اگر در شهرستان‌ها تهیه‌کنندگان و اسپانسرها بتوانند برای این هزینه‌ها از گروه‌های تئاتری حمایت کنند، این اتفاق رخ می‌دهد.

این هنرمند تئاتر اظهار کرد: اگر تهیه کننده‌ها در شهرهای مختلف به دنبال برگشت مالی از اجرای گروه‌های تئاتری در شهرستان‌ها باشند، معمولا موفق نمی‌شوند اما اسپانسرها می‌توانند به عنوان یک کار تبلیغی برای محصولات خود از اجرای تئاتر گروه‌های تهرانی در شهرستان‌ها حمایت کنند.

دژاکام درباره حمایتی که اداره کل هنرهای نمایشی می‌تواند از اجرای آثار تهران در شهرستان‌ها داشته باشد، تأکید کرد: اداره کل هنرهای نمایشی می‌تواند هزینه رفت و آمد گروه‌ها را عهده دار شود و ادارات ارشاد استان‌ها نیز هزینه اسکان را تأمین کنند. از سوی دیگر کف دستمزد گروه نیز می‌تواند از سوی اسپانسرها پرداخت شود.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: تئاتر ما در گذشته چنین رویه ای داشته که اجراهای تهران در شهرستان‌ها روی صحنه بروند و اداره تئاتر این کار را انجام می‌داد به عنوان مثال آقای نصیریان آثارشان را در استان سیستان و بلوچستان هم اجرا کرده بودند. من نیز در گذشته نمایش «زمین و آسمان» را در چند استان به صحنه بردم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند