دوبی یکی از شهرهای مهم صنعت موسیقی جهانی است

دوبی یکی از شهرهای مهم صنعت موسیقی جهانی است

به گزارش باکس افیس ایران:  از گروه موسیقی آلترناتیو « جمیرکوای» درفستیوال جاز دوبی گرفته تا دجی بریتانیایی «فت‌بوی اسلیم»‌، دوبی در سال ۲۰۱۹ میزبان خوانندگان مشهور زیادی بوده است.

این گروه ایرلندی مشهور سالهای ۹۰ میلادی، برای اجرای بخشی از تور خداحافظی خود دوبی را انتخاب کرده است. تا کنون حدود ۲۵ میلیون نسخه از آلبوم‌های گروه «بوی زون»‌ در سرتاسر جهان به فروش رفته است.

رونان کیتینگ یکی از خواننده‌های این گروه می‌گوید:‌ «خوشحالیم برای اجرای کنسرت به یکی از جاهایی برگشتیم که چند بار در آن اجرا داشته‌ و برای آلبوم‌های‌مان تبلیغ کرده‌ایم. به همین دلیل هم بخشی از تور خداحافظی مان را اینجا برگزار کردیم.»

شین لینچ یکی دیگر از اعضای این گروه می‌گوید:‌ «انصافا سالنی که در آن برنامه اجرا می کنیم- و کنار «آیریش ویلیج»‌ است، یکی ازفوق‌العاده‌ترین جاهای برگزاری کنسرت است. اینجا شبیه یک آمفی‌تئاتر است. جمعیت را جلوی خود احساس می‌کنید. فضای شگفت‌انگیزی است. شخصا دوست دارم اینجا برنامه اجرا کنم.»

کیت دافی یکی دیگر از خوانندگان بوی زون در پاسخ به این سوال که آیا واقعا این تور پایان یکی از بهترین‌های موسیقی ایرلند است، می‌گوید: «استقبال از این تور بی‌نظیر بوده است. برنامه خوبی است. ما در آستانه ۴۰ سالگی هستیم و حالا هر کدام از ما می‌خواهد فصل آخر زندگی‌اش را به تنهایی بنویسد و به تنهایی اعتبار و افتخار کسب کند.»

از «ایریش ویلیج» تا پارک موسوم به «دهکده جهانی»‌ تنها یک قدم فاصله است. «جی شان»‌ JAY SEAN خواننده مشهور موسیقی «آر اند بی» در این محلِ برگزاریِ جشنواره‌های چند فرهنگی، برای ۱۰۰ هزار نفر کنسرت اجرا کرد.

خواننده و ترانه سرای بریتانیایی می‌‌گوید اجرای کنسرت در دوبی بر زندگی حرفه‌ای او تاثیر زیادی داشته است. او می‌افزاید: «آن موقع اینترنت مثل امروز کاربرد نداشت و خبری از شبکه‌های اجتماعی نبود. از طریق یوتیوب طرفداران زیادی در دبی داشتم. آهنگ‌های من اینجا پخش می‌شد و من نمی دانستم. بعدها که برای اجرای کنسرت به دوبی آمدم، متوجه شدم. به خودم گفتم :‌عالی است! ۵۰۰۰ نفر تماشاچی آمده بودند. باورم نمی‌شد. از ۱۵ سال پیش، هربار که به اینجا می‌آیم احساس خیلی خوبی دارم. مردم آهنگ‌های من را می‌شناسند.»‌

سالن سرپوشیده موسوم به«کوکا کولا»‌ در دوبی یکی از بزرگترین سالن‌های برگزاری اجتماعات در کل منطقه است که در صنعت موسیقی در اینجا نیز نقش مهمی دارد. این سالن با اجرای گروه موسیقی آمریکایی «مارون ۵»‌ افتتاح شد.

گای نگاتا، مدیر عامل این سالن می‌گوید: «پوشش‌های آکوستیک که در طراحی این سالن به کار رفته‌، خاص هستند. این محل از نظر آکوستیک برای اجرای موسیقی قابلیتهای زیادی دارد.»

دوبی تنها میزبان موسیقی عامه‌پسند نیست. اپراخانه دوبی برای اولین بار میزبان نمایش «شبح اپرا» یکی از کمدی‌ موزیکال‌های مشهور برادوی بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند