«دیدن این فیلم جرم است!» ۸ ماه در صف صدور پروانه نمایش

به گزارش باکس افیس ایران: تهیه‌کننده «دیدن این فیلم جرم است!» که ۸ ماه در صف صدور پروانه نمایش مانده، گفت: سازمان سینمایی وزارت ارشاد، خودش مانع اکران این فیلم شده و این یک بدعت تازه در سینماست که فیلمی پس از عبور از شورای پروانه نمایش هم اجازه اکران نمی‌یابد.

محمدرضا شفاه، تهیه کننده فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!» درباره آخرین وضعیت اکران این فیلم  گفت: ما بیش از ۸ ماه است متقاضی پروانه نمایش این فیلم هستیم و طبق اطلاع دقیق، این فیلم مانند سایر فیلم‌های دیگر برای اعضای شورای پروانه نمایش، اکران شده و البته از این شورا نیز عبور کرده است. اما جلوی صدور پروانه نمایش فیلم گرفته شده است.

شفاه در پاسخ به اینکه آیا اعتراضی هم در این خصوص داشته‌اید یا خیر، گفت: ما پیش از این مطلع بودیم که سازمان سینمایی وزارت ارشاد، خودش مانع اکران این فیلم است و پای شورای پروانه نمایش وسط نیست.

در اتفاقاتی هم که هفته گذشته در فضای توئیتر – با اظهارنظر آقای داروغه‌زاده، معاون سابق ارزشیابی و نظارت – رخ داد، بر همه واضح شد که این گزاره درست است و خب این یک بدعت تازه در سینماست که فیلمی پس از عبور از شورای پروانه نمایش هم اجازه اکران نمی‌یابد.

این تهیه کننده در واکنش به تکذیبه ابراهیم داروغه‌زاده در این خصوص گفت: به نظر من اینها تلاش‌هایی برای پوشاندن این گزاره بود تا آقایان هزینه تصمیم خود را ندهند و این، تلاش زیبنده‌ای برای مدیران فرهنگی کشور در این جایگاه نیست. بهتر است با مردم و هنرمندان صادق باشیم.

وی پیرامون اقدام عملی خود برای نمایش فیلم «دیدن این فیلم جرم است!» گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا فیلم اکران شود و تمام موضوعات مربوط به نمایش فیلم را پیگیری می‌کنیم. تا امروز هم رایزنی‌های زیادی داشته‌ایم. در همین باره جلساتی را در سازمان سینمایی داشته‌ایم و دلایلی هم برای عدم نمایش فیلم به ما گفته شده است.

البته اخلاقاً از ما خواسته شده در خصوص مفاد جلسات و حرف‌های رد و بدل شده حرفی نزنیم و رسانه‌ای نشود؛ ما نیز با وجود اینکه این اجحاف در حق فیلم از سوی همین آقایان در حال انجام است، پایبند این قول اخلاقی هستیم. اما بنده تمایل دارم بدانم شخص رئیس سازمان سینمایی رویشان می‌شود دلایلی را که برای اکران نشدن «دیدن این فیلم جرم است!» به ما گفته‌اند، در حضور رسانه‌ها هم بازگو کنند و بگویند مبنای این تصمیم‌شان چیست؟!

 نمی‌شود توقیف فیلمی را بد بدانید و فیم دیگری را خودتان توقیف‌ کنید!

شفاه بدون نام بردن از «خانه پدری» اظهار داشت: نمی‌شود شما همزمان توقیف یک فیلم را بد بدانید، اما خود توقیف‌کننده فیلم دیگری باشید! برای من سوال است که چطور آقایان از احترام به نظر اعضای شورای نمایش حرف می زنند اما برای نظر این شورا درباره سایر فیلم‌ها احترام قائل نیستند. طبیعتاً برای من دیدن این رفتار دوگانه‌ درباره یک موضوع واحد بسیار تلخ است.

تهیه کننده «دیدن این فیلم جرم است!» با اشاره به آخرین رایزنی‌هایش با سازمان سینمایی گفت: فکر می‌کنم اگر آقای انتظامی دلایل خود را برای به تعویق انداختن اکران فیلم ما در معرض رسانه‌ها قرار دهند، آن زمان مشخص می‌شود دست دوستان چقدر خالی از استدلال است و دیگران را نسبت به اینکه این، یک تصمیم کاملا سلیقه‌ای و حتی سیاسی است، مطمئن‌تر می‌کند.

وی در انتها بیان داشت: امیدوارم دوستان ارشاد وظیفه‌ای که قانون بر عهده آن‌ها گذشته است، به دور از اغراض شخصی به سرانجام برسانند و نشان دهند حافظ منافع حقوق همه هنرمندان هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند