گروه «هنروتجربه» سینمای خلاقانه را به مخاطب ارایه می‌کند

گروه «هنروتجربه» سینمای خلاقانه را به مخاطب ارایه می‌کند

به گزارش باکس آفیس:  کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» معتقد است که گروه «هنروتجربه» سینمای خلاقانه و روشنفکرانه تری را به مخاطبان سینما ارایه می کند.

رضا فرهمند کارگردان مستند «زنانی با گوشواره های باروتی» در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره اکران این مستند در گروه «هنروتجربه»، اظهار داشت: به جز اکران این فیلم در جشنواره فجر، به عنوان فیلمساز با اکران آن در «هنروتجربه» امکان مواجهه با مخاطب عام جامعه را پیدا کردم و این اتفاق بسیار خوبی است که در این گروه سینمایی فرصت مواجهه با مخاطبان عام به فیلمسازان و فیلم هایی داده می شود که نمی توانند در گروه های اکران آزاد سینما ورود پیدا کنند.

وی با اشاره به نقش گروه «هنروتجربه» در بالا بردن سلیقه مخاطبان بیان کرد: مهمترین نقش گروه «هنروتجربه» در درازمدت این است که به بالا بردن سطح شعور بصری و سلیقه مخاطب کمک می کند. در سینمای آزاد، اکران تعدادی فیلم کلیشه ای و کمدی را شاهدیم که عموماً از نظر سطح اجتماعی و فکری فیلم های بسیار نازلی هستند ولی در هنروتجربه، سینمای خلاقانه تر و روشنفکرانه تر به مخاطب ارایه می شود.

این مستندساز، افزود: اگر که اکران این فیلم ها در «هنروتجربه» همچنان مستمر ادامه داشته باشد، در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده با مخاطبی مواجه خواهیم بود که به دیدن فیلم های کمدی سطح پایین راضی نمی شود، همان طور که این نوع سینمای نازل تأثیر بسیار بدی تاکنون بر مخاطبان گذاشته است و هر روز این سلیقه را پایینتر می کشد ولی هنروتجربه برخلاف آن عمل می کند و مردم را به دیدن فیلم هایی که در سطح کیفی بالاتری قرار دارند، دعوت می کند.

فرهمند درباره بازخورد نمایش فیلم «زنانی با گوشواره های باروتی» اظهار کرد: در فیلم «زنانی با گوشواره های باروتی» با فیلمی مواجه هستیم که در خارج از ایران تولید شده است و تقریبا ارتباطی با درگیری های روزمره مردم ایران ندارد و بنابراین احساس می شود که نتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. همچنین پیش از اکران این فیلم، تلویزیون نیز با مجموعه ای از آثار مربوط به جنگ درعراق و داعش و … مردم و سلیقه آنها را نسبت به این موضوع اشباع کرده بود و من به عنوان فیلمساز تصور نمی کردم که مخاطبان نسبت به این فیلم بازخورد خوبی داشته باشند چرا که تصور می کردم شاید مخاطبان، این فیلم را نیز به تجربه های بصری قبلی خود با این موضوع ارجاع بدهد ولی اتفاقی که این روزها شاهد آن هستم نشان می دهد که با وجود تبلیغات بسیار اندک، اکران موفقی داشته ایم.

این مستندساز با بیان این که فیلم خوب دیده خواهد شد، بیان کرد: به نظرم مخاطبان ایران وقتی با فیلم خوب مواجه می شوند، به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. مخاطبان فیلم «زنانی با گوشواره های باروتی» نیز به نظر می رسید که مربوط به طبقه خاصی باشند که به مسائل سیاسی یا جنگ داعش علاقه داشته باشند، اما کاملا برعکس بود و تعداد مخاطبانی که فیلم را دیده و با آن ارتباط برقرار کرده اند، کسانی هستند که تعلقی به این طبقه ندارند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم فیلم «زنانی با گوشواره های باروتی» پیوست های سیاسی ندارد و با موضوع انسانی با مخاطبش ارتباط می گیرد و به همین دلیل مخاطبانی از اقشار مختلف با این فیلم ارتباط برقرار می کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند