ضرر ۷۵ میلیون دلاری فیلم «مرد ماه جوزا»

به گزارش باکس آفیس ایران: فیلم سینمایی «مرد ماه جوزا» به کارگردانی انگ لی و نقش آفرینی ویل اسمیت شکست بزرگی را در گیشه تجربه کرد.

این فیلم سینمایی به کارگردانی آنگ لی، بعد از آغاز اکران با فروش ۲۰ میلیون دلار در گیشه داخلی، ضرری ۷۵ میلیون دلاری را به جان خریده است. تاکنون فروش جهانی این فیلم به ۱۱۸ میلیون رسیده است.

حتی حضور یک کارگردان برنده اسکار و یکی از محبوب‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود هم نتوانست فیلم «مرد ماه جوزا» را از شکست در گیشه نجات دهد.

تمامی امید سازندگان این فیلم سینمایی به اکران در گیشه کشور‌های دیگر از جمله چین است که دومین گیشه بزرگ جهان محسوب می شود.

ضرری که این فیلم متحمل شده به کمپانی‌های اسکایدنس، پارامونت پیکچرز و دو کمپانی چینی به نام فوسان و علی بابا خواهد رسید. این فیلم که ویل اسمیت در آن نقش یک قاتل کهنه‌کار را بازی می‌کند، حدود ۱۴۰ میلیون دلار بودجه ساخت داشته و بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای تبلیغات و بازاریابی آن صرف شده است.

کمپانی‌های پارامونت و اسکایدنس هر دو ۳۵ در صد از بودجه این فیلم را تامین کرده بودند و دو کمپانی چینی به نام فوسان ۲۵ درصد و علی بابا نیز ۵ درصدر در بودجه مرد ماه جوزا سهم داشته اند.

روز اولی که «مرد ماه جوزا» اکران شد، با وجود اینکه قدرتمندی‌های این فیلم در استفاده از تکنولوژی مورد تحسین واقع شده بود، داستان فیلم مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفت و در نهایت امتیاز پایین ۲۵ از ۱۰۰ را دریافت کرد. این در حالی است که ویل اسمیت با لایو اکشن «علاءالدین» موفق ظاهر شده بود.

دو کمپانی پارامونت و اسکایدنس در ابتدای ماه آینده میلادی، در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) با فیلم سینمایی «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» به سینما باز خواهند گشت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند