زمستان است، روایت مشکلات اجتماعی بدون دیالوگ

زمستان است، روایت مشکلات اجتماعی بدون دیالوگ

به گزارش باکس آفیس ایران:  فیلم موفق زمستان است که موفق به دریافت جوایزی هم شده است، به کارگردانی سپیده میرحسینی در لوکیشنی در تهران فیلم برداری شده است.

این فیلم در قالب یک داستان خطی، روابط سرد یک خانواده سه نفره (پدر و مادر و فرزند) را در طبقه متوسط جامعه روایت می کند، خانواده ای که در آن فرزند نقش اتصال میان دو کاغذ سیاه و سفید را بازی می کند و تمام تلاشش را برای حفظ بنیان خانواده به کار می گیرد.

به گفته کارگردان این فیلم، فضای این فیلمنامه به دلیل تاکید بر تصویر و نداشتن دیالوگ، اتمسفر خاصی را برای روایت ارتباطات این روزهای آدم های جامعه ما فراهم می آورد و سردی روابط میان اعضای خانواده در المان های موجود در کارگردانی، بازی و گریم لحاظ شده است.

میرحسینی درباره ریشه های آسیب شناسانه فیلم تاکید کرد: «زمستان است» روایتگر مشکلات خانوادگی، طلاق و بی توجهی به فرزندان در اقشار مختلف جامعه است، اینکه فرزندان بیشترین آسیب را در این درگیری های خانودگی متحمل می شوند. تلاش ما در این جهت بوده است که خانواده ها را از این مساله آگاه کنیم که گاه با درگیری هایشان، امکان حیاتی شاد را از فرزندان می گیرند و تمام زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهند.

کارگردان فیلم «زمستان است» با اشاره به موسیقی این فیلم ادامه داد: به دلیل صامت بودن فیلم، تلاش کردیم انرژی تصویر را با استفاده از موسیقی تاثیرگذار، افزایش دهیم.

گفتنی است که فیلم‌نامه مستقیماً یک پدر مهیب معرفی را نمی‌کند؛ اما نشان می‌دهد که منشا خشونت در داخل خانواده است و دقیقاً از همین‌جا شکل می‌گیرد. این فیلم‌نامۀ کوتاه نگاهی عمیق‌تر به زیست جهان یک کودک می‌اندازد و نسبت خشونت و امر سمبولیک را بهتر نشان می‌دهد.

در این فیلم بهرام عباسی فرد، فرزانه قاسمی و بردیا معینی، نقش های شخصیت های اصلی را بازی کرده اند و سایر عوامل تولید این اثر به این شرح هستند: دستیار کارگردان: ابراهیم حاتمی، جلوه های ویژه: فربد جلالی، منشی صحنه: لیلا جمشیدی، تصویربردار: حامد حسینی، طراح گریم: پروین نویدی، تدارکات و حمل و نقل: حامد افشار، طراحی صحنه و لباس: سپیده میرحسینی و عکاس: یوسف عبدالرضایی.

در ادامه گزارش تصویری باکس آفیس ایران را از صحنه هایی از این فیلم ملاحظه می کنید؟

زمستان است، روایت مشکلات اجتماعی بدون دیالوگ

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند