کریستین بیل ؛ شمایل تازه بازیگری

کریستین بیل برای خیلی از علاقه مندان سینما در صدر اسطوره های بازیگری امروز سینما قرار دارد. او به همراه دی کاپریو، دانیل دی لوییس و ماتیو مک کانهی توجه های زیادی را به خود در سراسر جهان ایجاد کرده است.

بیل در ۱۳ سالگی در فیلم «امپراطوری خورشید» اسپیلبرگ، بازیگری را آغاز کرد و از همان زمان مورد توجه قرار گرفت.

او یکی از بازیگرانی است که می توان او را به سبک بازیگری متد اکتینگ نزدیک دانست. بیل همواره تعهدی مثال زدنی به نقش هایش دارد و برای ایفای بهترین بازی ها دست به کارهای دیوانه واری می زند. این بازیگر سرشناس هالیوودی به خاطر تغییر چهره و اضافه و کم کردن خارق العاده وزن برای ایفای نقش هایش شناخته می شود که فیلم اخیر نیز شامل این موضوع می شود. کریستین بیل برای بازی در نقش دیک چینی، بار دیگر وزن خود را به مقدار قابل توجهی افزایش داد و البته مزد آن را نیز در گلدن گلوب دریافت کرد. فیلم او در مراسم اسکار ۲۰۱۹ نیز شانس زیادی خواهد داشت.

تولد در انگلیس 

کریستین بیل یک بازیگر انگلیسی است با نام کامل کریستین چارلز فیلیپ بیل. بیل در ۳۰ ژانویه ۱۹۷۴ در پمبروکشایر، ولز از والدینی انگلیسی به نام های جنیفر جنی و دیوید چارلز هاوارد بیل به دنیا آمد. مادر او بازیگر سیرک و پدرش نیز کارآفرین، مجری آگهی های تبلیغاتی و مدیر استعداد یابی بود. او سه خواهر دارد: ارین بیل موزیسین است، شارون بیل که در علم کامپیوتر تخصص دارد و لوییز بیل که کارگردان و بازیگر است.

در طول دوران کودکی بیل، خانواده او در کشورهای مختلفی اقامت می کردند، از جمله ولز، انگلیس، پرتغال و ایالات متحده. او تایید کرده که تغییرات مداوم مکان اقامت تاثیر زیادی بر انتخاب او برای ورود به دنیای بازیگری داشته است.

محبوبیت فوری 

گرچه بیل قبل از فیلم اسپیلبرگ در یک مینی سریال هم بازی کرده بود ولی او آن قدر این فیلم درخشید که بسیاری از کارگردانان سینما که نقش نوجوان داشتند، یشنهادات ریز و درشت خود را به او ارائه می دادند. بیل از ابتدا این همه در دید بودن را دوست نداشت و تا سال ۱۹۸۹ هیچ پیشنهاد دیگری را برای بازی نپذیرفت تا اینکه در این سال بازی در فیلم «هنری پنجم» به کارگردانی « کنت برانا» را پذیرفت.

ریستین بیل با یک نقش پر سروصدای دیگر وارد قرن بیست و یکم شده و در سال ۲۰۰۰ نقش فراموش نشدنی و اصلی فیلم «روانی آمریکایی» (American Psycho) به کارگردانی ماری هارون را با زیبایی تمام بازی کرد. او با مطالعه رمانی که داستان فیلم از آن اقتباس شده بود در مورد شخصیت خود تحقیقات زیادی انجام داد و با چندین ماه تمرینات ورزشی سخت خود را از لحاظ فیزیکی نیز برای ایفای نقش شخصیتی که در رمان اصلی دارای یک «فیزیک بدنی المپیکی» بود آماده کرد.

بتمن به یاد ماندنی 

ولی شاید بسیاری از ما علاوه بر همه نقش‌هایی که او بازی کرده، بیل را بازی درخشانش در سه گانه کریستوفر نولان بازی کرد. بتمنی که به اذعان بزرگترین و بی رحم ترین منتقدان فیلم های ابر قهرمانی، درخشان ترین آثاری بودند که در تاریخ سینما درباره ابرقهرمان ها ساخته شده بودند.سال ۲۰۱۰، برای بیل، با بازی در فیلم درام «مبارز» (The Fighter) ابه کارگردانی دیوید اُ راسل و در کنار مارک والبرگ اغاز شد. بیل در این فیلم نقش برادر معتاد بوکسور آینده دار فیلم را بازی کرد که برای این فیلم نیز بیش از ۱۴ کیلوگرم از وزن خود را از دست داد. این فیلم نیز در سراسر جهان با استقبال مواجه شده و بیل جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد مراسم گلدن گلوب، جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و ۳۰ جایزه دیگر در سال ۲۰۱۱ شد.

او همچنین در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم معاون توانست جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم کمدی یا موزیکال را بدست آورد.

 

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند