به گزارش باکس آفیس ایران: اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرا نی در تشریح تازهترین فعالیتهای خود از تلاش برای انتشار آلبومی تازه به آهنگسازی محمدجواد ضرابیان و تجربه متفاوتش در تیتراژخوانی برای «ستایش» گفت.
اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرانی درباره تازهترین کارهای خود گفت: متاسفانه اوضاع و احوال موسیقی ایرانی اکنون به گونهای نیست که بخواهیم به طور کاملا برنامهریزی شده و دقیق درباره برنامههای آینده توضیح بدهیم. چرا که تولید یک اثر موسیقایی نیازمند عبور از هفت خوان رستم است که واقعاً شرایط فعالیت در نظام تولید و فروش محصولات موسیقایی را برای یک هنرمند یا گروه هنری سخت میکند.
وی افزود: ما از سال گذشته با همراهی صمیمانه استاد محمدجواد ضرابیان و تعدادی دیگر از نوازندگان مطرح موسیقی ایرانی، تولید آلبومی را به همت حوزه هنری آغاز کردیم و تقریبا با شش ماه کار شبانه روزی پیش تولید آن به اتمام رسید. ضمن اینکه مدیریت چنین پروژههایی که با همراهی هنرمندان فعال و شناخته شده موسیقی صورت میپذیرد، کار سختی است که به هر حال از عهده آن برآمدیم. این آلبوم به آهنگسازی استاد ضرابیان و خوانندگی بنده تا پایان امسال در اختیار مخاطبان قرار میگیرد. به هر حال حمایت از موسیقی ایرانی به معنا و مفهوم درست کلمه در شرایط کنونی زحمت بسیار میطلبد و ارزشمند است.
خواننده تک آهنگهای پرطرفداری چون«عشق را پایان نیست»، «ره سلامت» در بخش دیگری از صحبتهای خود به حضورش در خوانندگی تیتراژ ابتدایی سریال «ستایش۳» اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات ماههای اخیر همکاریام با فرید سعادتمند آهنگساز خوب کشورمان بود که بسیار مشتاقیم در کنار یکدیگر تجربهای را برای تولید آلبوم هم داشته باشیم. یکی از این همکاریها مربوط به تولید قطعه «رازهای مگو» با ترانهای از محمدمهدی سیار شاعر توانای کشورمان است که پس از انتخاب از سوی شبکه سه سیما برای تیتراژ ابتدایی سریال تلویزیونی «ستایش ۳» با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شده است.
وی افزود: من از موسیقی فیلم سینمایی «دلبری» آقای سعادتمند را شناختم و قطعه «ره سلامت» یا «موج سودا» را هم به این فیلم سینمایی تقدیم کردیم. اما فضای این کار مشترک به گونهای پیش رفت که در سریال ستایش بیشتر دیده شد و خدا رو شکر مردم هم این کار را دوست داشتند.
کمانگری افزود: این خیلی نکته پراهمیتی است که یک خواننده به سهم و تلاشی که در عرصه موسیقی انجام میدهد بتواند قابهای تازهای از حضورش در موسیقی ایرانی به مخاطب عرضه کند کما اینکه بسیاری از استادان و هنرمندان فعال این عرصه از گذشته تا کنون فعالیتهای بسیار ارزشمندی را در این زمینه انجام دادهاند. خودم معتقدم اشکان کمانگری فقط تریبون ارائه موسیقی دستگاهی نیست، چرا که پیش و پس از من هنرمندانی هستند که در این عرصه خدمات ارزشمندی انجام داده و میدهند. به همین منظور برای خودم دست به تجربههایی میزنم که مبتنی بر پایههای اصولی موسیقی ایرانی بتواند مورد توجه طیف بیشتری از مخاطبان قرار گیرد. تولید قطعههای «اِپی» در فیلم مستند خانه، «دشت بیکران» در آلبوم اینک دریچهای به بیکرانگی، «ساز جدایی» ، «ره سلامت» و «رازهای مگو» نیز در ادامه همین تجربیات است که امیدوارم مورد توجه باشد.
این هنرمند در پایان به برخی حاشیههای پیش آمده در روزهای اخیر پیرامون حضورش در تیتراژ سریال ستایش و مقایسه این قطعه با تیتراژ پایانی سریال به خوانندگی شهاب مظفری اشاره کرد و گفت: در این یکی دو روزه در فضای مجازی برخی مطالب را میخواندم که تلاش میکردند بنده را در تقابل با هنرمند عزیز آقای شهاب مظفری قرار دهند. در حالی که موسیقی من کاملا دنیای متفاوتی دارد و این تفاوت چیزی از ارزشهای ارائه انواع موسیقی در جامعه کم نمیکند. بنابراین مایلم شرایط به گونهای باشد که به این حاشیهها دیگر دامن زده نشود.
بدون دیدگاه