فیلم «سینما خر» شاهد احمدلو در “بوسان” نامزد شد

به گزارش باکس آفیس ایران: فیلم «سینما خر» به کارگردانی شاهد احمدلو به عنوان یکی از هشت نامزد جایزه «کیم جی-سئوک» ویژه استعدادهای برتر سینمای آسیا معرفی شد.

جشنواره فیلم بوسان هشت فیلم از بخش “پنجره‌ای به سینمای آسیا” را به عنوان نامزدهای جایزه سالانه «کیم جی-سئوک» برگزید و فیلم ایرانی «سینما خر» به کارگردانی شاهد احمدلو نیز یکی از این فیلم‌هاست.

«سینما خر» یک طنز موقعیت است و داستان یک گروه فیلمبرداری را روایت می‌کند که در حال ساخت فیلمی هستند. آنان برای چند سکانس از فیلم احتیاج به یک خر دارند و همین امر کل گروه را با ماجراهای مختلفی مواجه می کند.

«جلد اصلی» به کارگردانی «ری یونگ» از هنگ‌کنگ، «باران بند آمد» به کارگردانی «ناکاگاوا ریوتارو» و «سرزمین موعود» ساخته « زاز تاکاشایا» هر دو از ژاپن، «جایی که به آن تعلق داریم» به کارگردانی «کانگدی جاتورانراسامه» از تایلند، «چرخه زندگی» ساخته «سرمد سلطان» از پاکستان، «فندق تلخ» ساخته «گورویندر سین» و «مارکت» به کارگردانی پرادیپ کوربا» هر دو از هند دیگر نامزدهای این جایزه سینمایی در جشنواره بوسان هستند.

جایزه سالانه «کیم جی-سئوک» از سال ۲۰۱۷ و به یاد «کیم جی-سئوک» برنامه‌ریز تاثیرگذار جشنواره بوسان راه‌اندازی شد که نقش مهمی در شناساندن استعدادهای نوظهور سینمایی در آسیا ایفا می‌کرد.

محسن مخملباف به همراه «هو مون یانگ» از کره جنوبی و «تانچیو میو» کارگردان مالزیایی، سه عضو هیات داوران جایزه «کیم جی-سئوک» هستند.

بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از تاریخ ۳ تا ۱۲ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) برگزار می‌شود و امسال میزبان نمایش ۳۰۳ فیلم از ۸۵ کشور جهان است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند