نماینده شورای شهر: جشنواره فیلم فجر مسیر درستی را طی کرده است

عضو شورای شهر تهران که حضوری پررنگ در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر داشته است، تاکید می کند مسیر ۳۷ ساله‌ای که جشنواره فیلم فجر طی‌کرده مسیر درستی بوده‌است.

به گزارش باکس آفیس ایران، محمدجواد حق شناس،عضو شورای شهر تهران در گفتگو با بولتن سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه من یکی از مشتری‌های پر و پا قرص جشنواره فیلم فجر در تمام این سال‌ها بوده‌ام، گفت: در سال‌های اولیه شکل‌گیری جشنواره فجر در دهه ۶۰ و در دورانی که هنوز جنگ ابعاد گسترده‌ای داشت، بهمن‌ماه فرصتی شد تا مردم با یاد روزهای با شکوه انقلاب در جشنواره شرکت و فرصتی برای گفت‌وگو در مورد فیلم‌ها را تجربه ‌کنند.

او گفت: واقعیت این است که سینما در مقایسه با دیگر هنرها توانست فرصت بیشتر، موقعیت مناسب‌تر و جهش بلندتری در سال‌های بعد از انقلاب داشته باشد. سینمای ما بعد از انقلاب با یک دگردیسی توانست جهشی را تجربه کند که منجر به اعتلای نام ایران و سینمایش در دنیا شود.

 «تنگه ابوقریب» از محدودیت‎ها عبور کرد

حق شناس در پاسخ به سوالی درباره بهترین فیلمی که دیده است، گفت: اصلا لازم نیست برای یادآوری بهترین فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر دیده‌ام خیلی در ذهنم مرور کنم و به عقب برگردم. همین سال گذشته هم من با چند فیلم واقعا ارتباط برقرار کردم و از تماشای آن‌ها لذت بردم. از جمله این فیلم‌های مورد علاقه‌ام یکی «سرو زیر‌آب» و یکی هم «تنگه ابوقریب» بود.

این چهره سیاسی افزود: «تنگه ابو قریب» نشان داد سینمای ایران به لحاظ تکنیکی و قدرت فنی توانسته به‌خوبی از محدودیت‌ها عبور کند و نگاه ملی میهنی «سرو زیرآب» هم واقعا ستودنی بود.

بضاعت ما بیشتر از این‌هاست

حق شناس با بیان اینکه این روزها رکوردهای فروش سریع‌تر از گذشته جابه‌جا می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از منتقدان معتقدند یک‌سری از فیلم‌های پرفروش در چارچوب و معیار سینمای ایران نیستند و در عین حال رکورد فروش را هم جابه‌جا می‌کنند.

او تاکید کرد: متاسفانه کیفیت سینما‌ها هم مانند محتوای برخی فیلم‌ها چندان مطلوب نیست. این مساله را هم اهالی سینما باید مورد بررسی قرار دهند و هم ما در مدیریت شهری با تمام قوا برای رفع کمبودها اقدام کنیم. اما بهبود شرایط تکنولوژیک و فنی در سینما هم فرصت بسیار خوبی برای سینمای ایران فراهم کرده تا اهالی سینما بتوانند در کنار سینمای جهانی رشد‌ کنند و دیده ‌شوند.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره سینمای ایران حرف بزنیم، می‌توانیم از مکتب سینمای ایران در جهان سخن بگوییم. سینمای ما با تمام مشکلات و محدودیت‌ها یک پیام انسانی را منتقل می‌کند و این اصلا موضوع ساده‌ای نیست.

مسیر درخشان

حق شناس با تاکید براینکه مسیر ۳۷ ساله‌ای که جشنواره فیلم فجر طی‌کرده مسیر درستی بوده‌است، خاطرنشان کرد: البته از فراز و فرودهای جشنواره فیلم فجر هم نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. به هرحال مسیری که آغاز شد و روندی که شکل‌گرفت، همه این موارد در کنار هم و با هم رشد سینمای ایران را رقم ‌زده و اگرچه ممکن است برخی از سینماگران نگاه متفاوتی با یکدیگر داشته باشند، اما همه این نگاه‌ها و سلیقه‌های متفاوت در کنار هم، قدرت سینمای ایران را شکل می‌دهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند