گزارش تصویری از اکران خصوصی «زیر صفر مرزی»

به گزارش باکس آفیس ایران:  مستند «زیر صفر مرزی» به کارگردانی مهدی افشارنیک به مناسبت هفه دفاع مقدس در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد.

این اکران که با آیین دیدار با عوامل این  فیلم همراه بود در موزه سینما برگزار ‎شد که در آن تعدادی ازعوامل تهیه این اثر و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه حضور داشتند.

این فیلم که تهیه‌کنندگی آن را علی جلیلوند برعهده دارد، پیش از این در بخش جایزه شهید آوینی جشنواره دوازدهم سینما حقیقت به نمایش درآمده بود.

این مستند روایت ناپدید شدن سرداری در روزهای آخر جنگ در سرزمین غریب است که حرف‌ها و شایعات بسیاری را موجب می‌شود.

شایعاتی که به سقوط جزیره مجنون مربوط است و حالا پس از سال‌ها آن حرف‌ها، آن سرزمین و آن سردار در داستانی روایت می شوند.

مدیریت فیلم‌برداری این مستند را سعید حیدری برعهده دارد و تدوین آن‌ را حمید نجفـی‌راد انجام داده است.

از دیگر عوامل فیلم هم می‎توان به سیدعلیرضا علویان (طراحی و ترکیب صدا)، احمد صابری (صدابردار)، علی صمدپور (آهنگساز)، محمد عزیزی (مدیر تولید)، امیر مهرابی (طراح صحنه و لباس) اشاره کرد.

مستند «زیر صفر مرزی» یکی از جدیدترین آثار گروه هنر و تجربه است که اکران آن در پردیس سینمایی هویزه مشهد با حاشیه هایی همراه بود که از آن جمله می تواند به توقف اکران آن در این شهر اشاره کرد.

ابتدا گفته می‌شد اداره ارشاد استان خراسان رضوی دستور توقیف این مستند را داده اما معاون هنری و سینمایی این اداره این خبر را تکذیب کرد.

هشتم مهر هم قرار بود برنامه‌ای برای اکران و نقد و بررسی فیلم در همین پردیس اجرا شود اما گفتند امکان اکران نیست و اداره کل ارشاد استان خراسان رضوی گفته است نمایش فیلم را متوقف کنید.

زمانی که این مستند در جشنواره سینما حقیقت اکران شد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس گفته بود «زیر صفر مرزی» توهین به مقدسات است.

غیر از این مورد اکران این مستند تا به حال در هیچ شهر و استان دیگری با مشکل مواجه نشده و روند قانونی را طی کرده و اکنون هم در تهران، بابل، کرمان، اصفهان و شیراز در حال نمایش است.

در ادامه گزارش تصویری باکس آفیس ایران را از این فیلم ملاحظه می کنید.

گروه فیلم و عکس: کورش کبیری ، نیلو فر حریری


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند