قدرت ِگریم!

به گزارش باکس افیس ایران:  هنر گریم در سینما عرصه‌های تازه‌ای را گشوده؛ سالهاست که دوران تغییر دادن چهره‌ها با یک ریش یا عینک دودی در فیلم‌ها گذشته.

حالا دیگر شاید «جوان» کردن یک چهره «پیر» و یا به شکل معکوس «سالخورده» کردن صورتی «جوان و شاداب» نه کاری دشوار است و نه نشدنی؛ فیلم «مورد عجیب بنجامین باتن» و رشد معکوس براد پیت، یادتان هست؟!

هنر گریمورها مسلماً رابطه مستقیمی با ابزار و وسایل این حرفه دارد اما در این ارتباط دو سویه، میزان و سهم بداعت‌های هنرمندان گریم خیلی بیشتر از ابزار و وسایل است.

عکسی را که مشاهده می‌کنید سایت historyofcinema به واسطه تولد چارلیز ترون هنرپیشه متولد آفریقای جنوبی و ساکن آمریکا منتشر کرده؛ ترون امروز وارد چهل و چهارمین سال‌ زندگی‌اش می‌شود (او متولد هفتم آگوست ۱۹۷۵ است).

این بازیگر برنده جایزه اسکار یکی از متفاوت‌ترین گریم‌ها را در فیلم «هیولا» (۲۰۰۳) تجربه کرد؛ چارلیز ترون با وجود اینکه یکی از بازیگران خوش صورت سینما به شمار می‌آید پذیرفت با گریمی متفاوت و خاص و زشت کردن چهره‌ خود، نقش آیلین وورنوس (یک قاتل سریالی) را در این فیلم ساخته پتی جنکینز بازی کند و اسکار بهترین بازیگر نقش اول را ببرد!



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند