سهم استودیو‌های فیلمسازی در جنگ سینمایی هالیوود چقدر است؟

به گزارش باکس افیس ایران: پرفروش‌ترین کمپانی‌های فیلمسازی با دنباله‌های سینمایی و سهم آن‌ها از گیشه مشخص شد.

اولین نسخه فرعی از مجموعه سینمایی سریع و خشن با نام «هابز و شاو» محصول کمپانی یونیورسال در سینما‌ها به نمایش در آمد و هفته آینده هم فیلم سینمایی «پرندگان خشمگین ۲» از کمپانی سونی به نمایش در می‌آید.

در پاییز هم کمپانی برادران وارنر فیلم‌های سینمایی «آن: قسمت دوم» و «جوکر» را منتشر می‌کند. دیزنی نیز در ماه‌های سرد زمستان دنباله «مالیفیسنت»، «یخ زده ۲» و «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» را منتشر می‌کند.

۱) دیزنی

سهم از فروش گیشه‌های داخلی: ۳۷.۹%
بزرگترین مجموعه سینمایی: دنیای سینمایی مارول

دیزنی هم اکنون از کمپانی های موفق هالیوود است. این استودیو چندی پیش رکورد بیشترین فروش گیشه بین المللی در یک سال را با ۷.۶ میلیارد دلار از آن خود کرد. رکورد پیشین نیز دست همین کمپانی بود و مربوط به سال ۲۰۱۶ می‌شد. «انتقام جویان: پایان بازی» محصول این کمپانی بود که که به طور رسمی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

۲) برادران وارنر

سهم از فروش گیشه‌های داخلی: ۱۳.۲%
بزرگترین مجموعه سینمایی: دنیای سینمایی دی سی

کمپانی برادران وارنر از شخصیت‌های بسیاری در دنیای دی سی استفاده است. اما تا پیش از فیلم سینمایی «آکوامن» که در دسامبر سال گذشته اکران شد، برادران وارنر، حتی یک فیلم هم در بین ۱۰ فیلم پرفروش گیشه داخلی نداشت. این کمپانی حالا در بین سه استودیوی پرفروش سال قرار دارد و نشان داده بیشتر بر روی یک یا دو فیلم تمرکز ندارد.

۳) یونیورسال

سهم از فروش گیشه داخلی:۱۲.۹%
بزرگترین مجموعه سینمایی: سریع و خشن

فیلم سینمایی جدید این کمپانی با عنوان «هابز و شاو» یکی از فیلم‌هایی است که سهم این فیلم را در گیشه‌های داخلی افزایش خواهد داد. مطمئناً غیبت دواین جانسون در فیلم «سریع ۹» به فروش این فیلم لطمه خواهد زد (دو فیلم قبلی هر کدام در گیشه‌های خارجی یک میلیارد فروش داشتند). بعد از این، دنیای ژوراسیک هم از فیلم‌های موفق این کمپانی است.

۴) سونی

سهم از فروش گیشه داخلی:۱۰.۶%
بزرگترین مجموعه سینمایی: مرد عنکبوتی

«مردعنکبوتی:دور از خانه» جدیدترین محصول این کمپانی است که تا کنون یک میلیارد دلار فروش داشته و دومین فیلم پرفروش این کمپانی محسوب می‌شود. البته که استودیو مارول بخش ساخت این فیلم را بر عهده داشته و سونی فقط توزیع و بازاریابی آن را داشته است. ساخت قسمت دوم فیلم سینمایی موفق ونوم نیز تایید شده و این کمپانی دنباله فیلم «جومانجی» را هم برای انتشار دارد.

در این رتبه بندی کمپانی‌های پارامونت (ماموریت:غیرممکن) و فاکس قرن بیستم (آواتار) به ترتیب با سهم ۵ و ۳.۷ درصدی از گیشه‌های فروش در رتبه‌های بعدی قرار دارند. البته کمپانی فاکس به دیزنی تعلق دارند و به همین خاطر تنها پنج استودیوی بزرگ در گیشه‌های فروش رقابت می‌کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند