فیلم کوتاه «گوسفند» به ۲ جشنواره رفت/ اکران ویژه فیلم‌های ایرانی در فرانسه

به گزارش باکس افیس ایران:  چهارمین جشنواره فیلم کوتاه یوآلیتی یک دیپلم افتخار و ۲ تقدیر برای فیلم‌های ایرانی داشت، همچنین فیلم «حیوان دو پا؛ گوسفند» به ۲ جشنواره در مقدونیه و برزیل راه یافت.

چهارمین جشنواره فرانسوی فیلم کوتاه یوآلیتی به دبیری کامران رسول‌زاده، با حضور بیش از ۴۰۰ فیلم در حالی به روز پایانی رسید که نام چند فیلم ایرانی در بین تقدیرشدگان هیات داوران قرار داشت.

برندگان این جشنواره که از فرانسه و ترکیه بودند عبارتند از فیلم کوتاه «آرزو» ساخته استفان ماندکرن، فیلم کوتاه «به هر حال» ساخته نیکولاس ماورین، انیمیشن کوتاه «شیفت» به کارگردانی الین کلارا جری، فیلم کوتاه «ماداک» ساخته سدات بنِک.

«به من لبخند بزن» ساخته کیوان آزاد، در بخش پایانی این جشنواره دیپلم افتخار را دریافت کرد.

همچنین در بخش اکران ویژه این فستیوال، ۲ فیلم «ناکجاآباد» به نویسندگی و کارگردانی فاطیما اباحمزه و تهیه کنندگی بیژن لاهوتی و «از هرات تا تهران» به کارگرانی حامد یوسفی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی فاطیما اباحمزه شرکت داشتند که مورد تقدیر هیئت داوران و آرای عموم قرار گرفتند.

در بخش انتخاب‌های رسمی جشنواره (آفیشال سلکشن)، نام فیلم‌های «آواز سگ‌ها» به کارگردانی محمدرضا نازی، «آخرین بچه» به کارگردانی سرنا امینی، «در آستانه فصل سرد» به کارگردانی علیرضا شاکری و «ونموس» به کارگردانی غلامرضا ملااحمدی در لیست فیلم‌های تقدیر شده به چشم می‌خورد.

جشنواره یوآلیتی با نگاه ویژه به «فیلم-شعر» به عنوان یکی از جایزه‌های اصلی خود، سعی دارد از فیلمسازان سینمای شاعرانه در سراسر دنیا حمایت کند.

کامران رسول‌زاده دبیر این جشنواره نیز از تلاش برای برگزاری پنجمین دوره این جشنواره در سال ۲۰۲۵ و در شهر کن خبر داد.

«گوسفند» به ۲ جشنواره رفت/ اکران ویژه فیلم‌های ایرانی در فرانسه

همچنین فیلم کوتاه «حیوان دو پا؛ گوسفند» ساخته مهرداد کبیری در چهل و پنجمین دوره جشنواره برادران ماناکی و هفدهمین دوره جشنواره Entretodos حضور دارد.

با منتخب شدن فیلم کوتاه «حیوان دو پا؛ گوسفند» در چهل و پنجمین دوره جشنواره برادران ماناکی، ادیب سبحانی مدیر فیلمبرداری این فیلم در بخش مسابقه رسمی برای جایزه دوربین ۳۰۰ با سایر رقبا به رقابت می‌پردازد.

ادیب سبحانی که طی چند سال گذشته به عنوان مدیر فیلمبرداری همواره با آثارش در فستیوال های معتبر جهانی مثل کن، ونیز، برلین، لوکارنو، روترادام و … حضور داشته است، اکنون در چهل و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برادران ماناکی اولین و قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در جهان که به خلاقیت فیلمبرداران اختصاص دارد، حضور خواهد یافت.

علاوه بر نمایش فیلم، جشنواره میزبان میزگردها، کارگاه ها و مستر کلاس هایی با حضور افراد متخصصان صنعت خواهد بود. این جلسات فرصتی برای فیلمسازان و متخصصان صنعت برای تبادل نظر، به اشتراک گذاشتن بینش و تجلیل از صداهای متنوع شکل دهنده سینمای معاصر فراهم می‌کند.

چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی «برادران ماناکی» از ۲۱ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳۱ شهریور تا ۶ مهر) در مقدونیه و هفدهمین دوره جشنواره Entretodos از ۱۵ تا ۳۰ سپتامبر (۲۵ شهریور تا ۹ مهر) در برزیل برگزار خواهند شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند