جشنواره

اجراهای جشنواره ملی تئاتر رضوی تنوع موضوعی خوبی دارد

به گزارش باکس افیس ایران: دبیر شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: اجراهای جشنواره ملی تئاتر رضوی دارای تنوع موضوعی و محتوایی خوبی است.

کوروش زارعی در حاشیه شانزدهمین جشنواره تئاتر ملی رضوی، اظهار کرد: این جشنواره با موضوعیت امام رضا (ع) است که باید در قالب هنرهای مختلف، سیره عملی و علمی ایشان را تبیین کرده و این امام معصوم را به جامعه هنری و عموم مردم شناساند.

وی ادامه داد: اجراهای این جشنواره توانستند دنیای وسیع معرفت امام رضا (ع) و شخصیت ایشان را به تصویر بکشند که از امام رئوف ممنونیم که شاهد اینچنین اجراهای خوبی در این جشنواره بودیم.

زارعی یادآور شد: اجرای تئاتر در ایران هزینه‌های بالایی دارد و در شهرستان‌ها هم چندان مورد حمایت قرار نمی‌گیرد به همین دلیل کارگردان‌ها، جزئیات یک نمایش را تغییر داده و اثر را در چندین جشنواره شرکت می‌دهنند اما امسال سطح کیفی کارها به لحاظ محتوا و ساختار فنی خوب بوده و با سال گذشته قابل قیاس نیست.

وی خاطرنشان کرد: سه دهه است که در تئاترهای مذهبی و دینی، سینما و تلویزیون به‌عنوان بازیگر، تولید کننده و کارگردان کار می‌کنم؛ تولید این چنین کارها دست هنرمند نیستند و باید از سوی خداوند و اهل بیت، اذن داده شود تا بتوانیم کار خوب تولید کنیم. امسال هم این توفیق نصیبم شد تا در محضر امام رضا (ع) خدمت کنم و امیدوارم تا زنده هستم بتوانم خادم اهل‌بیت (ع) باشم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در کارهای ارزشی کمبود موضوع نداریم، گفت: اگر در جشنواره‌های مذهبی کار درستی نداشته باشیم، به تکرار دچار می‌شویم اما امسال تنوع موضوعی و محتوایی خوبی داشتیم؛ البته این مهم وابسته به برگزارکنندگان جشنواره است که باید در خصوص اثار پذیرفته شده سخت‌گیری کنند.

وی ادامه داد: بنیاد امام رضا (ع) امسال به نویسندگان سفارش کرده بود تا چندین متن خوب تدوین کنند که اتفاق مبارکی است تا به کلیشه‌ای و تکراری شدن کارها دچار نشویم.

زارعی با تاکید بر اینکه شالوده اثر نمایشی، متن خوب است، اذعان داشت: متن نمایش اهمیت بسیاری دارد به طوری که نمایش با متن ضعیف را کارگردان قوی هم نمی‌تواند درست اجرا کند.

زارعی در خاتمه با اشاره به برگزاری جشنواره در سطح بین‌المللی، تاکید کرد: امسال اگر مشکل مالی نداشتیم، می‌توانستیم جشنواره را در سطح بین‌المللی اجرا کنیم اما معذوریت و مشکلات مالی، مانع از این امر شد؛ اگر موانع مالی برطرف شود، می‌توانیم جشنواره را با حضور نمایش‌هایی از کشورهای دیگر برگزار کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند