پیانو

انیمیشن «پیانو» با روایتی ضدجنگ ساخته شد

به گزارش باکس افیس ایران: انیمیشن کوتاه «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی به تهیه کنندگی مرجان کشانی برای مرکز گسترش سینمای مستند ساخته شد.
ساخت این انیمیشن به شیوه استاپ موشن به تازگی به پایان رسیده و دنیای جنگ را با روایتی ضد جنگ به تصویر می‌کشد. در این اثر شاهد هیچ صحنه جنگی و اتفاق ناگواری نیستیم و این موضوع روایت می‌شود که چگونه انسان به جنگ هم نوع خود می‌رود.

«پیانو» که یک فیلم کوتاه ۷ دقیقه‌ای است به فقر و مشکلات زندگی می‌پردازد و روایت فردی است که می‌خواهد پیانو بخرد اما بحران جنگ پیش می‌آید و او از ساده‌ترین اتفاقات زندگی خود محروم می‌شود.

به گفته کشانی، کاراکتر ما در واسط جنگ بیرونی و درونی خود به سر می‌برد و رویاهای ساده زندگی او به رویاهای دست نیافتنی تبدیل می‌شود و در نهایت به صلح درونی می‌رسد.

سازندگان این انیمیشن کوشیده‌اند تصویر مدنظرشان را در پلان‌های نهایی که کودکان بر سر دوچرخه در حال جنگ و ستیز هستند و با به صلح رسیدن و برآورده شدن رویای کاراکتر اصلی که همان نواختن پیانو است نمایش بدهند و در پایان کودکان نیز نوبتی دوچرخه سواری می‌کنند.

به اعتقادکشانی این فیلم فقط داستان زندگی یک کاراکتر نیست و ما نیز در زمان جنگی که به ما تحمیل شده بود، رویاهای کودکی و آرزوهای جوانی‌مان را از دست دادیم.

به گفته تهیه کننده «پیانو» عوامل این انیمیشن از بهترین و متخصص‌ترین‌ها در رشته استاپ موشن هستند. آن‌ها سال‌هاست با این تکنیک که جزو سخت‌ترین شیوه‌های ساخت انیمیشن در جهان است، زندگی خود را سپری می‌کنند.

کشانی در پایان ابراز امیدواری کرد این اثر که با حمایت موثر و بدون دخالت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در عملکرد هنری و نوع نگرش هنرمند ساخته شده، بتواند در جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق ظاهر شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند