اتحادیه

تام کروز جایزه افتخاری تهیه‌کنندگان آمریکا را از آن خود کرد

به گزارش باکس افیس ایران:  اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا (PGA) جایزه افتخاری «دیوید. او. سلزنیک» را به تام کروز هنرپیشه سرشناس هالیوود اعطا کرد.

دیوید او سلزنیک – DavidO.Selznick تهیه‌کننده نامی درگذشته دوران طلایی سینمای آمریکاست که فیلم‌های موفقی همچون بربادرفته را که اسکار بهترین فیلم را نصیب خود کرد در کارنامه دارد.

در مراسمی که برای اهدای جوایز اتحادیه تهیه‌کنندگان آمریکا برگزار شده بود، جایزه معتبر و افتخاری دیوید. او. سلزنیک خود را به تام کروز بازیگر و تهیه کننده معروف سینما اعطا کرد که امسال با قسمت دوم تاپ گان یعنی تاپ‌گان: ماوریک در راس این رقابت‌ها قرار دارد.

پیشتر، چهره‌های سرشناسی چون استیون اسپیلبرگ، باربارا بروچلی، برایان گریزر و دیوید هیمن موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

فیلم سینمایی همه چیز، همه جا، بلافاصله کمدی اکشن علمی تخیلی توانست بر دیگر رقبای خود غلبه کند. این اکشن پرفروش سینما که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته، داستان زنی میانسال (با بازی میشل یو) است که در یک دنیای موازی باید با مشکلات اقتصادی مقابله و مغازه‌اش را حفظ کند.

این فیلم را تیم دو نفره دانیل کوان و دانیل شینرت با هزینه اندک ۱۴ میلیون دلاری ساخته‌اند اما فیلم توانست در سطح جهانی حدود ۱۱۰ میلیون دلار فروش کند و تبدیل به شگفتی جدول گیشه نمایش شود.

این فیلم با آواتار: راه آب، تاپ گان: ماوریک، تار، فیبلمن‌ها، ارواح اینشیرین، پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه، پیاز شیشه‌ای: یک چاقوکشی اسرار آمیز و الویس در رقابت بود. امسال اولین سالی بود که در بین فیلم‌های این اتحادیه نام چهار فیلم به چشم می‌خورد که دنباله‌ای بر یک فیلم موفق هستند.

برنده مراسم اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا شانس بسیار زیادی برای تکرار موفقیت خود در مراسم اسکار پیش رو را دارد.

از سال ۲۰۰۹ تا به حال تنها سه فیلم برگزیده مراسم اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا نتوانسته‌اند اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کنند که شامل بزرگ کوچک (۲۰۱۵)، لالالند (۲۰۱۶) و ۱۹۱۷ (۲۰۱۹) است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند