شب دوازدهم

برندگان سزار ۲۰۲۳ معرفی شدند

به گزارش باکس افیس ایران:  «شب دوازدهم» برنده بزرگ جوایز سزار ۲۰۲۳ فرانسه شد.

«شب دوازدهم» ساخته دومینیک مول بهترین فیلم اسکار فرانسه شد.

در چهل و هشتمین دوره اهدای این جوایز همچنین جایزه افتخاری سزار به دیوید فینچر کارگردان آمریکایی اهدا شد و برد پیت این جایزه را به وی اهدا کرد.

«شب دوازدهم» که در ۱۰ بخش نامزدی سزار را کسب کرده بود موفق شد تا این جایزه را برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای بازی بونی لانرز، بهترین بازیگر تازه‌وارد برای بازی باستین بویون، بهترین فیلمنامه اقتباسی و صدا از آن خود کند.

در این درام جنایی بویون و لانرز در نقش ۲ پلیس بازی کرده‌اند که سعی دارند تا پرونده قتل یک زن جوان را حل کنند. این فیلم که در رقابت با «همیشه جوان»، «خیزش»، «معصوم» و «تسکین» موفق به کسب این جایزه شد، اولین بار در بخش پرمیرز جشنواره کن دیده شده بود.

دومینیک مول کارگردان این فیلم هم که جایزه بهترین کارگردان را برد یکی از ۵ نامزد بخش کارگردانی بود که امسال همه متشکل از کارگردان‌های مرد بود و مثل اسکار امسال با انتقاد از نادیده گرفتن کار کارگردان‌های زن روبه روشده بود.

در همین حال فیلم «معصوم» که در ۱۱ بخش نامزد شده بود جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای نوئمی مرلان دریافت کرد.

جایزه بهترین بازیگر زن نیز به ویرجینی افیرا برای «خاطرات پاریس» رسید که رقبای قدری چون فنی اردان برای «عشاق جوان» و ژولیت بینوش برای «میان ۲ دنیا» را پشت سر گذاشت.

در حالی که ژان دوژاردن بازیگر مشهور فرانسوی برای «نوامبر» در بخش بهترین بازیگر مرد از نامزدهای دریافت جایزه بود اما این جایزه را به بنوا ماژیمل که در «تسکین» بازی کرده بود، واگذار کرد.

فیلم تحسین شده «سن اومر» ساخته آلیس دیوپ هم با دریافت جایزه بهترین فیلم اول به خانه رفت.

در این مراسم جایزه بهترین فیلم انیمیشن به «خانواده افغانی من» و بهترین مستند بلند به «بازگشت به ریمز» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم غیرفرانسوی هم به «جانوران» اهدا شد که موفق شد تا فیلم «نزدیک» لوکاس دونت، «توطئه قاهره» طارق صالح، «ای او» یرژی اسکولیموفسکی و «مثلث غم» روبن اوستلوند را پشت سر بگذارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند