نقش کوتاه

بازی در فیلم «استاد» حتی کوتاه برایم جذاب بود

به گزارش باکس افیس ایران: بازیگر فیلم استاد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: نقش من در فیلم استاد کوتاه بود اما زمانی که فیلمنامه را خواندم دیدم بسیار جذاب است، با توجه به اینکه تعداد زیادی از زنان درباره جنبش می تو صحبت کرده اند برای من به عنوان یک خانم جذاب بود که درچنین فیلمی حتی یک نقش کوتاه بازی کنم.

در گفت و گویی بیان کرد: زمانی به این گروه پیوستم که بازیگران انتخاب شده بودند و آقای معجونی و همسرشان برای این نقش مناسب بودند. بنده از طریق کارگردان فیلم استاد به این پروزه پیوستم چراکه حسینی استاد دانشگاه هستند همزمان من هم در دانشگاه در حال انجام یک پروژه بودم که با وی آشنا شدم و یک نقش کوتاه در این فیلم به من پیشنهاد داده شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شخصیت واقعی نقش اول این فیلم بود چه واکنشی نسبت به فیلمنامه داشت توضیح داد: آدم در لحظه ای که اتفاقی رخ می دهد تصمیمی را می گیرد، به نظر من ممکن است برای خانم ها اتفاقاتی مشابه این فیلم در جامعه اتفاق افتاده باشد اما نه به این شدت.

مقدم در پاسخ به این پرسش که تمایز فیلم استاد را در چه چیزی می بینید، گفت: در فیلمنامه، به نظر من کار در فضای بسته و بدون موسیقی سخت تر است.

بازیگر فیلم استاد خاطرنشان کرد: جشنواره یک دست است. یکسری افراد مشخص آمدند. دوست داشتم چهره های دیگر را هم می دیدیم اما به خاطر شرایط جامعه برخی از هنرمندان در این رویداد هنری شرکت نکردند.

وی در خصوص فیلم‌هایی که تاکنون در جشنواره فجر امسال دیده شده است نیز گفت: دیشب فیلم عطر آلود را دیدم که خیلی آن را دوست نداشتم، فیلم پرونده باز است به نظرم بهتر بود اما فیلم سرهنگ ثریا را پسندیدم.

مقدم توضیح داد: دانش آموخته رشته کارگردانی نمایش و رشته پزشکی هستم، بازیگری را بیشتر دوست دارم و به خاطر این حرفه رشته کارگردانی را انتخاب کردم و شاید کارگردانی را از فیلم کوتاه شروع کنم.هر آدمی در زندگی می تواند به سمت حرفه ای که علاقه دارد برود و یا کار خود را تغییر دهد فرد موفق در هر کاری می تواند موفق شود.

وی افزود: تاکنون در فیلم آزادی مشروط به کارگردانی مسعود ده نمکی در نقش پرستار، سریال طلاق از ابوالقاسم طالبی، کامیون مسعود، سریال تابستان جدید از بهرام صادقی، فیلم سینمایی دختری با لباس ارغوانی ساخته خداداد جلالی، فیلم سینمایی قاسم از محمدرضا عرب ایفای نقش کرده ام.

این بازیگر در خصوص فیلم آزادی مشروط گفت: این فیلم زمانی پخش شد که مردم درگیر مسائل جامعه بودند و خیلی کم تلویزیون تماشا می کردند ولی در مجموع فیلم طنزی بود که خیلی با نمک نبود، ازادی مشروط در مورد ویروس کرونا بود موضوع جالب بود و من به واسطه شغل خودم قسمت هایی که در واقعیت اتفاق افتاده بود را به ده نمکی گفتم او هم آنها را در سریال نشان داد. بحث ظنز موضوع زیاد جالب نبود البته در آن زمان مردم بسیار غمگین بودند و شاید تمایلی به دیدن فیلم طنز نداشتند از سوی دیگر پخش آن با مسابقات جام جهانی همزمان شد و مردم نتوانستند آن را تماشا کنند.

مقدم در خصوص سریال طلاق نیز توضیح داد: فیلم خوبی است و من آن را بسیار دوست دارم که در سکوت خبری ساخته شد در این فیلم نقش پرستار را ایفا می‌کنم که درگیر یکسری از جنجال ها و ماجرا می شوم. فیلم جالبی است و به نظر من مردم آن را دنبال می کنند.

وی افزود: به نظر من نقش اول یا دوم بودن زیاد مهم نیست بلکه باید تاثیر گذار بود. من خودم خیلی به دیالوگ ها اهمیت می دهم. ممکن است فردی در یک فیلم فقط یک دیالوگ داشته باشد اما آن سالها در ذهن مخاطب باقی بماند.

مقدم گفت: در حال نگارش یک کتابی با عنوان پاره های شکر هستم که در مورد دیالوگ های اثرگذار از فیلم هایی است که دیده ام و کتاب دیگری درباره تاریخچه نمایش در ایران و جهان نوشته ام که فکر می کنم برای دانشجویان مقطع دکترا رشته هنر به کار بیاید و اگر کسی بخواهد تاریخچه ای از تئاتر بداند نیاز نیست چندین کتاب را بخواند چراکه این کتاب از گردآوری چندین کتاب نوشته شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند