جشنواره

«شماره ۱۰» از سبد منتقدان چند ستاره دشت کرد؟

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم «شماره ۱۰» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری دومین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۴.۵ ستاره از یازده منتقدان سینما، میانگین ۲.۲ ستاره را برای خود ثبت کرد.

منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.

ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم استاد که نخستین فیلم اکران شده در اولین روز جشنواره – چهارشنبه ۱۲بهمن ۱۴۰۱- بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست در مجموع ۲۴.۵ستاره را از یازده منتقد سینما دریافت کند.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، مجتبی احمدیان، امیرحسین اشرفی، امیر اهوارکی، علی افشار، مهدی خدایی، علی عبدالعلی‌زاده، آرش فهیم، مصطفی محمودی، هادی مومنی و رضا منتظری در نظرسنجی فیلم استاد شرکت کردند.

در این نظرسنجی ۲ منتقد یک ستاره و ۴ منتقد ۲ ستاره به این فیلم اعطا کرده‌اند، این در حالی است یک منتقد ۲.۵ ستاره و ۴ منتقد هر کدام ۳ ستاره برای ساخته حمید زرگرنژاد ثبت کردند، هیچکدام از منتقدان این فیلم را شایسته دریافت چهار و پنج ستاره ندانست.

شماره ۱۰، در فضایی متفاوت و نفس‌گیر ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «فرار از اینجا بهترین راهه چون همه‌مون ازش می‌ترسیم…»

ستاره فیلم‌های روز اول جشنواره

در روز نخست جشنواره به غیر از فیلم شماره ۱۰ فیلم استاد نیز اکران شد. یازده منتقد سینما به این فیلم که عماد حسینی آن را کارگردانی کرده است، در مجموع ۱۷ ستاره دادند که به صورت میانگین ۱.۵ ستاره را ثبت کند.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند